badania rynku

Raport Dotykačka - Polska branża gastronomiczna w 2022 roku

2023-03-12

Przeciętna polska firma gastronomiczna zanotowała w 2022 roku solidne wzrosty sprzedaży, nie tylko pozostawiając za sobą koszmar spadków z lat 2020-2021, ale również osiągając przychody aż o ponad 33% wyższe w porównaniu z rokiem 2019. Niestety, te nominalnie wysokie przychody są w dużej mierze wynikiem stale rosnących cen, kompensujących dwucyfrową inflację oraz dramatycznie szybko rosnące koszty produktów, energii, transportu i pracy. W porównaniu z rokiem 2021, liczba transakcji wzrosła o zaledwie 10%, zaś przeciętna wartość zamówienia wzrosła o 18-20%. 

DTK Analiza Gastro 2022 1234 001

 

fot. materiał prasowy

Analitycy Dotykačka — dostawcy niezawodnego systemu POS nowej generacji — ponownie przeanalizowali dane statystyczne firm z sektora HoReCa, aby sprawdzić, jak firmy działające w branży gastronomicznej odzyskują sprawność biznesową po trudnym okresie pandemii, jednocześnie funkcjonując w sytuacji wysokiej inflacji oraz pogarszającej się kondycji ekonomicznej.

 

Świetne statystyki za sprawą restauracji i cukierni 

Statystycznie polska firma gastronomiczna mogła się pochwalić dosyć udanym rokiem – pod względem wysokości przychodów oraz liczby klientów. Przyjmując za punkt odniesienia dane z roku 2019, możemy mówić o wzroście przychodów o ponad 33%, zaś w porównaniu z rokiem 2021, wzrost ten wyniósł 25%. Liczba transakcji nie tylko powróciła do stanu z czasów przedpandemicznych, ale  nawet osiągnęła wzrost o 10%, w porównaniu z 2021 rokiem. W praktyce jest to jednak bardziej efektem adaptacji modelu sprzedaży z dostawą niż tłoku w samych lokalach. Świadczy o tym fakt, że statystyki ciągnęły ku górze głównie restauracje, w których wzrosty przychodów wynosiły ponad...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail