trendy

Marketing, który zaowocuje wzrostem sprzedaży w sektorze food – opinie ekspertów Food and Design podzielone

2023-04-06

Personalizacja produktów, aktywizowanie odbiorców czy proekologiczne postawy – to jedne z kilku trendów wykorzystywanych przez marki z sektora food. Czy dzięki nim, w świecie pogrążonym w kryzysie, firmy odnotowują wzrosty sprzedaży? Jakie podejście sprzedawcy ma dziś potencjał biznesowy? I co stoi za fenomenem Thermomixa czy popularnością Foodsi? Między innymi te pytania twórcy projektu Food and Design zadali ekspertom podczas minionej debaty.

3

fot. materiał prasowy

Niemal nieograniczone możliwości kreatywnej, angażującej odbiorców promocji, a z drugiej strony konkurencja, która nie śpi i rosnące koszty utrzymania biznesów. Gastronomia czy sektor spożywczy nie mają dziś lekko, a w tym wszystkim muszą stale szukać możliwości na rozwój firm. Jak planować działania marketingowe, by zaowocowały wzrostem sprzedaży? O tym rozmawiali eksperci projektu Food and Design podczas minionego spotkania z cyklu Food Working.

Indywidualne podejście i historia człowieka – to się klika

Młody polski startup, którego aplikacja przebiła w ostatnim czasie okrągłe 800 tysięcy użytkowników. Mowa o Foodsi, marce, która skutecznie walczy z marnowaniem żywności. Na co stawiają w swoich działaniach marketingowych? Obserwując, jakie są potrzeby naszych odbiorców, ale i co w ogóle dzieje się na rynku, uważam, że najważniejszym trendem jest storytelling. Ale nie taki dotyczący niestworzonych historii, tylko taki storytelling, który pokazuje ludzi na pierwszym miejscu i ich łączy – Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi.

W opinii Pawła Gruby, Współwłaściciela V4B i pomysłodawcy kanału Grube Rozmowy na YT, sukces w branży gastronomicznej leży z kolei w personalizacji. Jak wskazał podczas minionego spotkania z cyklu Food Working, prowadząc restauracje, doskonale znał imiona swoich gości i wiedział, co lubią jeść. Takiej postawy uczył też kelnerów. Jak podkreślił: Restauracja to jest taki biznes, o którym być może większość marzy. Na pierwszy rzut oka wydaje się prosty w prowadzeniu, bo idziemy do restauracji i myślimy, że skoro kurczak kosztuje pięć...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail