food delivery

Aż 80 proc. klientów obwinia o złe delivery restaurację - jak się bronić?

2023-06-30

Według danych przytaczanych przez platformę logistyczną Stuart, która oferuje szybkie i inteligentne dostawy dla biznesu, do 2027 roku odsetek osób zamawiających jedzenie w Europie wzrośnie z obecnych 40 do prawie 54 proc. populacji[1]. W takiej sytuacji wielu właścicieli zastanawia się nad uruchomieniem własnego kanału dostaw, aby nie dzielić się zyskiem z platformami typu marketplace, ale to łączy się jednak z innym zestawem wyzwań. Czy to optymalne rozwiązanie dla każdego biznesu gastronomicznego?

1

fot. materiał prasowy

Własny kanał dostaw, nazywany również markowym, jest równoznaczny z rezygnacją z pośredników, na przykład platform typu marketplace. Dostawy realizowane są wówczas bezpośrednio z poziomu lokalu gastronomicznego do konsumenta (D2C ang. direct-to-consumer). Przestawienie się na taką „samodzielność” oznacza m.in. wdrożenie zmian technologicznych. Własny kanał dostaw wiąże się przede wszystkim ze stworzeniem strony internetowej lub aplikacji, które ułatwią klientom składanie zamówień i  zagwarantują bezpieczną i szybką dostawę. Co ciekawe, globalnie już aż 71 proc. osób składających zamówienia online woli to robić bezpośrednio z restauracji. Tylko 8 proc. chętniej wybiera zamawianie realizowane za pośrednictwem dostawców zewnętrznych[2].

Kanał D2C można zbudować we własnym zakresie lub korzystając z pomocy twórców stron internetowych i aplikacji. Inną opcją jest nawiązanie współpracy z platformą sprzedażową, która specjalizuje się w tworzeniu systemów zamawiania dla restauracji. Drugie rozwiązanie jest o tyle bardziej skuteczne, że stworzony mechanizm od razu przeznaczony jest dla firm z sektora restauracyjnego oraz zostaje automatycznie zintegrowany z innymi systemami POS. Badania pokazują, że klienci wydają średnio dwa razy więcej...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail