Zdecydowana większość Polaków (bo aż ¾) deklaruje, że może wydać więcej u restauratorów, którzy pozyskują surowce w zrównoważony sposób. Co na to biznes? 18 proc. polskich firm gastro zakończyło współpracę z nieetycznymi partnerami, a 16 proc. umożliwia klientom kompensacje CO2 za dostawy. W parze z zieloną transformacją idzie jednak ta cyfrowa, do której restauratorzy podchodzą z nieco większym zapałem. Co trzecia restauracja inwestuje obecnie w technologie samoobsługowe, ponieważ blisko 70 proc. Polaków uwielbia zamawiać jedzenie bez kontaktu z personelem – wynika z corocznego Adyen Retail Report.
fot. materiał prasowy
Świadome dokonywanie zakupów oraz dbałość o kwestie środowiskowo-społeczne to aspekty, które zyskują na znaczeniu wśród konsumentów i przedsiębiorców, choć bardzo powoli. Dobre chęci skutecznie przygaszają trudne warunki ekonomiczne, sprawiając, że preferencje się zawężają, a oczekiwania rosną. Dziś, jedynie 3 proc. klientów restauracji stara się więcej jeść na mieście, by wspierać lokalną gastronomię. Z drugiej strony aż 75 proc. Polaków przyznało w tegorocznym badaniu Adyen Retail Report, że jest skłonnych wydać więcej u restauratorów, którzy pozyskują swoje surowce w zrównoważony sposób. Co ciekawe, najmocniej optuje za tym Generacja Z – z tym stwierdzeniem zgodziło się aż 86 proc. jej przedstawicieli.
W jaki sposób restauracja może działać w bardziej zrównoważony sposób i co na to wpływa? To zarówno zasoby, których tempo produkcji jest wyższe niż ich konsumpcja, odpowiedzialne zużycie wody, brak przełowienia, zarządzanie odpadami, jak i bezemisyjne dostawy do klienta. W myśl tego 18 proc. restauratorów przyznaje, że zakończyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy współpracę z dostawcami, którym nie udało się spełnić etycznych...