innowacje

Polska gastronomia raczkuje w zrównoważonym rozwoju, ale nadgania cyfryzacją usług

2023-09-09

Zdecydowana większość Polaków (bo aż ¾) deklaruje, że może wydać więcej u restauratorów, którzy pozyskują surowce w zrównoważony sposób. Co na to biznes? 18 proc. polskich firm gastro zakończyło współpracę z nieetycznymi partnerami, a 16 proc. umożliwia klientom kompensacje CO2 za dostawy. W parze z zieloną transformacją idzie jednak ta cyfrowa, do której restauratorzy podchodzą z nieco większym zapałem. Co trzecia restauracja inwestuje obecnie w technologie samoobsługowe, ponieważ blisko 70 proc. Polaków uwielbia zamawiać jedzenie bez kontaktu z personelem – wynika z corocznego Adyen Retail Report.

QSR 1

fot. materiał prasowy

Świadome dokonywanie zakupów oraz dbałość o kwestie środowiskowo-społeczne to aspekty, które zyskują na znaczeniu wśród konsumentów i przedsiębiorców, choć bardzo powoli. Dobre chęci skutecznie przygaszają trudne warunki ekonomiczne, sprawiając, że preferencje się zawężają, a oczekiwania rosną. Dziś, jedynie 3 proc. klientów restauracji stara się więcej jeść na mieście, by wspierać lokalną gastronomię. Z drugiej strony aż 75 proc. Polaków przyznało w tegorocznym badaniu Adyen Retail Report, że jest skłonnych wydać więcej u restauratorów, którzy pozyskują swoje surowce w zrównoważony sposób. Co ciekawe, najmocniej optuje za tym Generacja Z – z tym stwierdzeniem zgodziło się aż 86 proc. jej przedstawicieli.

W jaki sposób restauracja może działać w bardziej zrównoważony sposób i co na to wpływa? To zarówno zasoby, których tempo produkcji jest wyższe niż ich konsumpcja, odpowiedzialne zużycie wody, brak przełowienia, zarządzanie odpadami, jak i bezemisyjne dostawy do klienta. W myśl tego 18 proc. restauratorów przyznaje, że zakończyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy współpracę z dostawcami, którym nie udało się spełnić etycznych...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail