Drukowanie steka z doskonale wyczuwalnymi włóknami wołowiny w każdej polskiej kuchni, roboty dowożące jedzenie standardem w rodzimych restauracjach i drony dostarczające nie tylko jedzenie, ale też książki czy pranie wprost do naszych drzwi. Czy taka przyszłość czeka branżę food w najbliższych latach? Sprawdź, co o rozwoju AI i nowych technologiach powiedzieli eksperci podczas minionego spotkania Food Working!
fot. materiał prasowy
Szansa czy zagrożenie?
Prognozuje sprzedaż, usprawnia logistykę dowozów, a jednocześnie odciąża pracownika z monotonnych zadań. Choć wpływ nowych rozwiązań na branżę spożywczą i gastronomiczną jest dziś niekwestionowany, to trudno wyobrazić sobie pracę i życie człowieka za 5-10 lat w świecie tak bardzo determinowanym sztuczną inteligencją i innowacjami. Czy intensywny rozwój jest dla człowieka szansą, czy wręcz przeciwnie – zagrożeniem?
Podczas minionego spotkania branżowego z cyklu Food Working, eksperci byli zgodni, że najnowsze rozwiązania to przede wszystkim ogrom możliwości rozwoju i bardziej zaawansowanego odciążania człowieka od trudnych, monotonnych zadań.
W nowych technologiach upatruję więcej szans niż zagrożeń, a technologia pozwala lepiej zarządzać zasobami – skomentował Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi, dodając, że choć Foodsi nie kojarzy się wprost z AI, to na co dzień starają się korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji, czyli takiej formy, która może tworzyć dowolne obrazy czy treści.
Żabka stoi na danych, czyli otwieranie nowych sklepów w parze z AI
Sztuczna inteligencja optymalizuje procesy, ułatwia pracę, analizuje duże ilości danych. Co to jednak oznacza w odniesieniu do sektora handlu? Jak się okazuje, wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań AI w kwestii chociażby otwierania nowych sklepów, jest dziś kluczowe.
Żabka stoi na danych; otwierając nowy sklep bazujemy na danych historycznych, demograficznych czy danych ruchu w okolicy. To wszystko wspiera człowieka w podejmowaniu decyzji – wyjaśnił podczas spotkania Food Working Tomasz Głowacki, Head of Data Science, Grupa Żabka.
Żabkę uznaje się za najszybciej rozwijającą się sieć typu modern convenience w Europie i jedną z najbardziej dynamicznych na świecie. Nowoczesne technologie, które są przez nią wykorzystywane m.in. do unowocześniania sklepów ułatwiają życie i uwalniają czas milionom klientów.
Zamawianie jedzenia w świecie AI
Z roku na rok proces zamawiania jedzenia do domu bardzo się skraca. Coraz mniej osób korzysta dziś z zamówień telefonicznych, chętniej zaś sięgamy po aplikacje, za pośrednictwem których już po kilku kliknięciach z niecierpliwością możemy oczekiwać dostawy kuriera. Możliwość tę szczególnie doceniają...