trendy

AI wspiera czy zastępuje człowieka? Eksperci wskazali, jaka przyszłość czeka polską branżę food

2023-12-04

Drukowanie steka z doskonale wyczuwalnymi włóknami wołowiny w każdej polskiej kuchni, roboty dowożące jedzenie standardem w rodzimych restauracjach i drony dostarczające nie tylko jedzenie, ale też książki czy pranie wprost do naszych drzwi. Czy taka przyszłość czeka branżę food w najbliższych latach? Sprawdź, co o rozwoju AI i nowych technologiach powiedzieli eksperci podczas minionego spotkania Food Working!

2

fot. materiał prasowy

Szansa czy zagrożenie?

Prognozuje sprzedaż, usprawnia logistykę dowozów, a jednocześnie odciąża pracownika z monotonnych zadań. Choć wpływ nowych rozwiązań na branżę spożywczą i gastronomiczną jest dziś niekwestionowany, to trudno wyobrazić sobie pracę i życie człowieka za 5-10 lat w świecie tak bardzo determinowanym sztuczną inteligencją i innowacjami. Czy intensywny rozwój jest dla człowieka szansą, czy wręcz przeciwnie – zagrożeniem?

Podczas minionego spotkania branżowego z cyklu Food Working, eksperci byli zgodni, że najnowsze rozwiązania to przede wszystkim ogrom możliwości rozwoju i bardziej zaawansowanego odciążania człowieka od trudnych, monotonnych zadań.

W nowych technologiach upatruję więcej szans niż zagrożeń, a technologia pozwala lepiej zarządzać zasobami – skomentował Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi, dodając, że choć Foodsi nie kojarzy się wprost z AI, to na co dzień starają się korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji, czyli takiej formy, która może tworzyć dowolne obrazy czy treści.

Żabka stoi na danych, czyli otwieranie nowych sklepów w parze z AI

Sztuczna inteligencja optymalizuje procesy, ułatwia pracę, analizuje duże ilości danych. Co to jednak oznacza w odniesieniu do sektora handlu? Jak się okazuje, wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań AI w kwestii chociażby otwierania nowych sklepów, jest dziś kluczowe.

Żabka stoi na danych; otwierając nowy sklep bazujemy na danych historycznych, demograficznych czy danych ruchu w okolicy. To wszystko wspiera człowieka w podejmowaniu decyzji – wyjaśnił podczas spotkania Food Working Tomasz Głowacki, Head of Data Science, Grupa Żabka.

Żabkę uznaje się za najszybciej rozwijającą się sieć typu modern convenience w Europie i jedną z najbardziej dynamicznych na świecie. Nowoczesne technologie, które są przez nią wykorzystywane m.in. do unowocześniania sklepów ułatwiają życie i uwalniają czas milionom klientów.

Zamawianie jedzenia w świecie AI

Z roku na rok proces zamawiania jedzenia do domu bardzo się skraca. Coraz mniej osób korzysta dziś z zamówień telefonicznych, chętniej zaś sięgamy po aplikacje, za pośrednictwem których już po kilku kliknięciach z niecierpliwością możemy oczekiwać dostawy kuriera. Możliwość tę szczególnie doceniają...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail