food delivery

Restauracje na drodze do SMART – na jakie innowacje restauratorzy powinni się otworzyć zmierzając do 2024?

2024-01-04

Jak wynika z badań, 60 proc. restauratorów pozytywnie ocenia przyszłość swojego lokalu, a ryzyko jego zamknięcia ocenia jako niewielkie[1]. W branży coraz częściej dostrzega się nowe trendy, takie jak dostępność opcji wegańskich czy zwrot ku lokalności. Rosnącą popularnością cieszy się również podejście SMART, które wdraża nowe technologie w różnych sektorach. Czy takie innowacje mogą ugościć też klientów restauracji?

Zdjecie 2

fot. materiał prasowy

Restauratorzy coraz częściej dostrzegają korzyść z wprowadzania rozwiązań cyfrowych w swoim lokalu[2]. Co 10 klient deklaruje np., że zanim odwiedzi wybraną restaurację, robi o danym miejscu dogłębny research internetowy[3]. Digitalizacja ma oczywiście poprawiać doświadczenie klienta, ale też usprawniać pracę personelu obsługującego zamówienia po drugiej stronie ekranu. Na rynku pojawiają się motywowane tą wizją firmy, których cel jest jeden – gastronomia ma być płynniejsza, zarówno dla klientów, jak i pracowników restauracji. W których częściach branży wykorzystanie rozwiązań technologicznych będzie dodatkowym atutem?

Nie tak wyobrażaliśmy sobie roboty

W 2022 roku w niektórych polskich restauracjach kelnerów zastąpiły roboty wzorowane na popularnym „Kerfusiu”. W tym samym roku głośno było również o maszynach przygotowujących hot-dogi w Żabce czy robiących kawę na peronach pociągowych. Zachwyt wokół tych nowinek był jednak chwilowy, a opinie o tym, czy jest to przyszłość gastronomii, podzielone.

Inteligentne rozwiązania mają cieszyć się długotrwałym zainteresowaniem konsumentów, ułatwić im życie, a w konsekwencji przyzwyczaić ich do siebie na stałe. Przykładem może być uwielbiana przez klientów samoobsługa. W tegorocznym badaniu Lost in Transaction aż 86 proc. Polaków przyznało, że z chęcią...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail