Jak w 2024 r. pozyskać nowych klientów i jednocześnie utrzymać dotychczasowych? W jaki sposób zdobyć przewagę nad konkurencją? Jakimi narzędziami się w tym celu posłużyć i jakie strategie wdrożyć? Te pytania spędzają sen z powiek właścicielom biznesów gastronomicznych. Trendy w branży wskazują jednak, które ścieżki rozwoju warto obrać i czego się trzymać, by nie błądzić po omacku.
fot. materiał prasowy
Konsumenci chętnie korzystają z technologicznych nowinek – częściej niż kilka lat temu wybieramy dziś opcję zamówienia posiłku z dostawą pod drzwi, polubiliśmy kioski szybkiej obsługi, menu dostępne w cyfrowej formie i oczekujemy dalszych ułatwień. Co drugi Polak uważa np., że restauratorzy powinni połączyć platformy online z placówkami fizycznymi, by ułatwić składanie zamówień.
Restauratorzy poszukują więc odpowiednich dla siebie nowinek technologicznych. Wśród nich znajdują się m.in. narzędzia wspierające zarządzanie zamówieniami z różnych kanałów sprzedaży, które automatycznie połączone są też z logistyką na ostatniej mili. To ważne, ponieważ jak wskazują dane Stuart, średnio co 20 zamówienie zawiera niepoprawne informacje o dostawie, a to skutkuje stratą zlecenia, kosztem i czasami nawet utratą gościa.
- Dzięki automatycznej wysyłce danych na temat zlecenia, restauracje skracają czas przygotowań średnio o 1,5 minuty. Przy założeniu, że dziennie obsługiwanych jest około 15 zamówień, roczna oszczędność to 135 godzin - wyjaśnia Arek Bielecki, współzałożyciel Restimo.
Sztuczna inteligencja, realne wsparcie
Zalety AI w tworzeniu modeli predykcyjnych i pomocy w podejmowaniu decyzji biznesowych na podstawie danych są nie...