innowacje

Technologiczno-logistyczne wyzwania dla gastronomii w kolejnych miesiącach

2024-03-07

Jak w 2024 r. pozyskać nowych klientów i jednocześnie utrzymać dotychczasowych? W jaki sposób zdobyć przewagę nad konkurencją? Jakimi narzędziami się w tym celu posłużyć i jakie strategie wdrożyć? Te pytania spędzają sen z powiek właścicielom biznesów gastronomicznych. Trendy w branży wskazują jednak, które ścieżki rozwoju warto obrać i czego się trzymać, by nie błądzić po omacku.

grafika 1

fot. materiał prasowy

Konsumenci chętnie korzystają z technologicznych nowinek – częściej niż kilka lat temu wybieramy dziś opcję zamówienia posiłku z dostawą pod drzwi, polubiliśmy kioski szybkiej obsługi, menu dostępne w cyfrowej formie i oczekujemy dalszych ułatwień. Co drugi Polak uważa np., że restauratorzy powinni połączyć platformy online z placówkami fizycznymi, by ułatwić składanie zamówień.

Restauratorzy poszukują więc odpowiednich dla siebie nowinek technologicznych. Wśród nich znajdują się m.in. narzędzia wspierające zarządzanie zamówieniami z różnych kanałów sprzedaży, które automatycznie połączone są też z logistyką na ostatniej mili. To ważne, ponieważ jak wskazują dane Stuart, średnio co 20 zamówienie zawiera niepoprawne informacje o dostawie, a to skutkuje stratą zlecenia, kosztem i czasami nawet utratą gościa.

- Dzięki automatycznej wysyłce danych na temat zlecenia, restauracje skracają czas przygotowań średnio o 1,5 minuty. Przy założeniu, że dziennie obsługiwanych jest około 15 zamówień, roczna oszczędność to 135 godzin - wyjaśnia Arek Bielecki, współzałożyciel Restimo.

Sztuczna inteligencja, realne wsparcie

Zalety AI w tworzeniu modeli predykcyjnych i pomocy w podejmowaniu decyzji biznesowych na podstawie danych są nie...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail