Wakacje.pl stworzyły innowacyjną kampanię rekrutacyjną na miarę XXI wieku. Jej przygotowanie „zleciły” sztucznej inteligencji. Zadanie polegało na zbudowaniu kreacji z wykorzystaniem słynnych zabytków, co z jednej strony ma podkreślać, że agent działa na rynku turystycznym, z drugiej w zabawny sposób zachęcać do zmiany dotychczasowego życia zawodowego. Celem było też pokazanie, że Wakacje.pl to firma nowoczesna, otwarta na nowości, chętnie sięgająca po niestandardowe rozwiązania.
- Pomysł narodził się po jednej z prelekcji realizowanych przez naszego chief e-commerce officera, podczas której opowiadał o możliwościach, jakie daje nam sztuczna inteligencja. Postanowiłem zrobić pierwszą w branży turystycznej kampanię rekrutacyjną wygenerowaną z jej pomocą. W dobie silnie rozwiniętych social mediów, braku czasu i codziennego pędu mamy tylko chwilę - dosłownie sekundy na to, aby przykuć uwagę kandydata. Przygotowaliśmy zatem 9 grafik i relacji na Facebooka, LinkedIna oraz Instagrama, bo właśnie tam najłatwiej spotkać potencjalnych kandydatów do pracy - mówi Piotr Piankowski EB & EVENT Manager w Wakacje.pl.
Jak podkreśla Piotr Piankowski, dziś napisanie zwykłego ogłoszenia rekrutacyjnego już nie wystarcza, a dla firm wyzwaniem jest nadążanie za trendami, które definiują świat. Pracodawca musi znaleźć skuteczny sposób na przyciągnięcie kandydatów i sprawić, aby jego firma była atrakcyjna nie tylko w oczach klientów, ale także potencjalnych przyszłych pracowników.
Ponieważ multiagentowi zależało, by kampania była osadzona w turystycznym świecie, jako motyw wykorzystał zabytki znajdujące się w różnych zakątkach świata. Podziwiane posągi i budowle, które od tysięcy lat tkwią niewzruszone w tym samym miejscu, dzięki sztucznej inteligencji zostały przeniesione za biurka, czyli w miejsca, gdzie najmniej można się ich spodziewać.
Budda czy posąg Moai z Wysp Wielkanocnych przed komputerem to nie tylko zabawa grafiką, ale przede wszystkim metafora zasiedzenia w jednym miejscu pracy i zachęta do podjęcia działań dla wszystkich, którzy być może mają obawy związane z wprowadzeniem zmian w swoim zawodowym życiu. Kreacje sugerują, że nawet najbardziej stali w swoich przyzwyczajeniach mogą odważnie sięgać po to co nowe i ekscytujące. Właśnie z takim przekazem Wakacje.pl starają się dotrzeć do wszystkich, którzy chcą rozwijać się zawodowo.
- Praca w branży travel jest wyjątkowa z miliona powodów. Dla wielu osób pierwszym skojarzeniem będzie możliwość podróżowania. Jednak warto podkreślać, że turystyka to bardzo interdyscyplinarna branża, w której swoje miejsce znajdą niemal wszyscy – pasjonaci innych krajów, ale też nowoczesnych technologii. Jeśli dołożymy do tego możliwość współpracy z zespołem fantastycznych ekspertów i menedżerów, mamy gotową receptę na pracę marzeń - zachęca Piotr Piankowski.
Prowadzona właśnie kampania rekrutacyjna to jeden z dowodów na to, że w Wakacje.pl można robić rzeczy nie tylko niestandardowe, ale wręcz przełomowe.
Koncept kreatywny i hasła powstawały we współpracy z kilkoma działami. Pierwszym krokiem było przygotowanie wizualizacji w programie graficznym, który pozwolił przedstawić zamysł kampanii. Na tej podstawie powstały prototypy profesjonalnych kreacji, do których stworzenia wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję. Na kolejnym etapie specjaliści od grafiki dopieszczali już szczegóły projektów , a zespół copywriterski pracował nad hasłami reklamowymi. – mówi Piotr Piankowski EB & EVENT Manager w Wakacje.pl.
Wakacje.pl z każdym rokiem zwiększają swoją obecność na polskim rynku turystycznym w różnych obszarach. O ile jeszcze w zeszłym roku firma miała 650 pracowników, to obecnie jest ich ponad 730.
W bieżącym roku planowane jest zatrudnienie około 92 specjalistów do różnych departamentów: głównie do IT oraz e-commerce, ale również do marketingu, produktu, finansów i analizy biznesowej oraz ponad 100 osób do sprzedaży i obsługi posprzedażowej.
- Stale szukamy nowych, innowacyjnych rozwiązań, które skutecznie pomagają nam realizować nasze rekrutacyjne cele. Pracę w Wakacje.pl promuje także nasz ambasador – Marcin Prokop, a spoty rekrutacyjne z jego udziałem usłyszeć można
w stacjach radiowych: ESKA oraz OPEN FM – dodaje Piotr Piankowski.
Obecnie uruchomionych jest 30 procesów rekrutacyjnych