W ostatnich latach wyobraźnią wszystkich zawładnęła wszechobecna automatyzacja, a trend na usprawnianie pracy nie ominie również branży gastronomicznej. Wydarzenia ostatnich lat zmieniły podejście Polaków do jedzenia „na mieście” i wpłynęły na popularyzację zamawiania posiłków do domu. Z tego powodu restauratorzy musieli zmienić podejście do logistyki i planowania. Z pomocą przychodzą firmy Restimo i Wolt Drive, które integrując swoje systemy, stworzyły produkt pozwalający na efektywniejsze zbieranie zamówień, co przełożyło się na szybsze dostawy dań restauracyjnych do klientów. Sprawdziliśmy działanie systemu w warszawskiej restauracji Smashny Burger.
fot. materiał prasowy
Marka Wolt i Restimo pod koniec 2023 roku podjęły decyzję o integracji swoich systemów, czyli aplikacji do zarządzania zamówieniami bez przepisywania do POS i Wolt Drive będącą zewnętrzną usługą kurierską realizującą zamówienia w 30 minut. O pozytywnych efektach tej współpracy możemy się przekonać na przykładzie restauracji Smashny Burger.
Smashny Burger spopularyzował w Warszawie modę na “zmiażdżoną kanapkę”i połączył ją z nowoczesnym zarządzaniem biznesem gastronomicznym. Restauracja wprowadziła możliwość zamawiania dostaw i aktywizuje klientów dzięki autorskim promocjom na burgery. W efekcie pracownicy na co dzień odbierają zamówienia składane online za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej, jak również obsługują klientów telefonicznie i na miejscu.
Firma korzystająca z tak wielu kanałów pozyskiwania zamówień postrzegana jest jako elastyczna, z podejściem nastawionym na potrzeby swoich klientów. Jak w takim wypadku zadbać o prawidłową organizację, zapobieganie reklamacjom i utrzymanie stałej liczby zamówień? Aby utrzymać najwyższe standardy obsługi, wymagane jest systematyczne zwiększanie liczebności zespołu. O ile sprawdzi się to w godzinach szczytu, to w środku tygodnia, kiedy ruch w restauracjach jest o wiele mniejszy, manager może mieć trudności z zapewnieniem pracy dla niektórych pracowników.
W zarządzaniu restauracją największą przeszkodą jest posiadanie kilku źródeł zbierania zamówień – tablety z zamówieniami z aplikacji, własna strona www czy oddzielne zamówienia telefoniczne, które trzeba przepisywać ręcznie. Wiem na swoim własnym przykładzie, jak...