Internet to dziś główne źródło kulinarnych inspiracji. Według Raportu Food Trendów Pyszne.pl 2023/24 aż 56% przebadanych młodych dorosłych (18-24 lata) poszukuje treści związanych z jedzeniem na TikToku i YouTube, a 48% – na Instagramie. Z okazji obchodzonego 30 czerwca Światowego Dnia Mediów Społecznościowych serwis Pyszne.pl przygotował przegląd tegorocznych kulinarnych hitów Internetu.
fot. materiał prasowy
Książki kucharskie, programy o gotowaniu czy czasopisma z przepisami wciąż mają się świetnie, jednak pod względem wpływu na kulinarne gusta czy trendy dawno już ustąpiły miejsca źródłom internetowym. Według badań Pyszne.pl Polacy najczęściej poszukują kulinarnych inspiracji na stronach i blogach internetowych – korzysta z nich 43% respondentów. Niemal równie popularnym miejscem jest YouTube (40%), a kolejne pozycje w rankingu zajmują: polecenia znajomych i rodziny (32% i 30%) oraz inne media społecznościowe (29%). W najmłodszej grupie respondentów (18-24 lata) platformy społecznościowe zdecydowanie rządzą – aż połowa szuka na nich informacji o nowych, modnych potrawach.
– Można mieć wrażenie, że praktycznie co tydzień pojawia się restauracja, w której są wszyscy lub danie, które wszyscy jedzą. Kulinarne virale to zjawisko, które masowo kształtuje nasze wybory żywieniowe. W zdigitalizowanym świecie najczęściej poszukujemy inspiracji kulinarnych w sieci: na stronach internetowych i blogach, a ostatnio coraz częściej w krótkiej formie wideo na Instagramie lub TikToku. To właśnie rolki i tiktoki osiągające zawrotne wyświetlenia mają wielką siłę przebicia i docierają do masy ludzi – komentuje w...