Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od stycznia do czerwca 2024 roku platforma pięciokrotnie pobiła rekord miesięcznej sprzedaży biletów, z czego czerwiec był jak dotąd bezkonkurencyjny – w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku sprzedaż biletów wzrosła prawie dwukrotnie, a liczba bookingów o 75%.
Sezon urlopowy i wakacyjny to czas, na który wszyscy czekają. Jedni skrupulatnie planują i zaczynają poszukiwania biletów dużo wcześniej, nawet na początku roku, a inni podejmują decyzje spontanicznie. Fru.pl to miejsce dobre dla obu tych grup, co pokazują wyniki sprzedażowe platformy. W pierwszym kwartale 2024 liczba sprzedanych biletów wzrosła rok do roku o 47%, a liczba bookingów o 40%. W przypadku drugiego kwartału było to kolejno +86% (bilety) i +68% (bookingi). Warto też zauważyć, że 36% lotów zarezerwowanych między styczniem a czerwcem 2024 r. było, jest i będzie realizowanych w wakacje pomiędzy czerwcem a sierpniem.
Bardzo dobry sprzedażowo był maj 2024, sprzedaż biletów w tym miesiącu, w porównaniu do roku 2023, wzrosła o 89%, a liczba bookingów o 71%. Spośród rezerwacji dokonanych w maju, tylko 36% była realizowana w tym miesiącu, natomiast pozostałe 64% później oraz w 2025 roku. 55% rezerwacji to wyloty w okresie czerwiec – sierpień.
Jednak to czerwiec pobił jak dotąd wszelkie rekordy: w porównaniu do 2023, sprzedaż biletów wzrosła wtedy o 98%, a liczba bookingów o 75%. Aż 90% rezerwacji zakupionych tylko w czerwcu będzie realizowanych w okresie czerwiec – sierpień. Pozostałe 10% to rezerwacje z wylotami w miesiącach powakacyjnych, a nawet dopiero w 2025 roku.
- Rekordowy czerwiec to nie tylko zasługa wakacji, ale też innych czynników. Od stycznia regularnie prowadzimy działania marketingowe i kampanie komunikujące naszą ofertę, do której dołączył nowy produkt – Blokada Ceny. Jesteśmy marką rozpoznawalną i bardzo aktywną w social mediach – tam, gdzie nasi klienci najczęściej poszukują informacji i inspiracji. Duże znaczenie ma też nasza dobrze oceniana obsługa klienta – ludzie do nas wracają i polecają swoim znajomym. To wszystko składa się nie tylko na dobre wyniki sprzedażowe w czerwcu, ale w całym pierwszym półroczu – komentuje Marta Gałuszka, Brand Manager Fru.pl.
Kierunek: Europa
Jest coś, co łączy to pierwsze pół roku – wybór Europy na kierunek podróży. W tym czasie najpopularniejszymi miastami były: Rzym (średnia cena biletu 569 zł), Alicante (średnia cena biletu 818 zł), Barcelona (średnia cena biletu 772 zł), Londyn (średnia cena biletu 533 zł), Paryż (średnia cena biletu 799 zł), a także Mediolan, Malaga, Bruksela, Bari.
Natomiast TOP 5 w czerwcu to: Rzym (średnia cena biletu 465 zł), Alicante (średnia cena biletu 874 zł), Paryż (średnia cena biletu 795 zł), Londyn (średnia cena biletu 613 zł), Mediolan (średnia cena biletu 548 zł).
Kierunek jest ważny, ale jest jeszcze ważny czynnik – cena. Podróżnicy szukają oszczędności. Od stycznia do czerwca 2024 nie brakowało atrakcyjnych okazji. Najtańszym zakupionym biletem w tym okresie był ten z Gdańska do Hamburga za 107,63 zł w obie strony. Kolejno w zestawieniu są: Oslo – Poznań 108,02 zł w obie strony oraz Malmo – Gdańsk, gdzie w obie strony podróżujący zapłacił 109,81 zł.
Równie dobrze jak Fru.pl radzi sobie bliźniaczy serwis w Rumunii – Vola.ro, dla którego drugi kwartał również był najbardziej rekordowy. W porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku liczba sprzedanych biletów wzrosła dwukrotnie, a liczba bookingów o 70%.