trendy

Gastronomia: Co przyniósł 2024 rok i czego spodziewać się w 2025?

2024-12-29

Rok 2024 był dla branży gastronomicznej czasem intensywnych zmian, które wymusiły na restauratorach przystosowanie się do nowej rzeczywistości. Restauracje musiały zmierzyć się z problemami, które od dawna narastały – niedoborami kadrowymi, rosnącymi kosztami i coraz bardziej świadomymi oczekiwaniami klientów. W odpowiedzi na te wyzwania branża zwróciła się ku automatyzacji, personalizacji obsługi i zrównoważonemu rozwojowi. Te trzy filary nie tylko zdominowały dyskusje wśród ekspertów, ale też wyznaczyły kierunki przyszłego rozwoju gastronomii.

podsumowanie roku

fot. materiał prasowy 

Automatyzacja to narzędzie przetrwania, nie luksus

Jeszcze kilka lat temu technologia w gastronomii była postrzegana jako coś ekstra, ale niekoniecznie obowiązkowego do sprawnego zarządzania restauracją. Obecnie stała się podstawowym narzędziem wspierającym codzienną działalność. Rok 2024 pokazał, że systemy do zarządzania rezerwacjami, planowania pracy zespołu czy minimalizowania food waste są kluczowe, by sprostać wyzwaniom operacyjnym.

– Automatyzacja daje restauratorom możliwość bardziej precyzyjnego zarządzania swoimi zasobami. Dzięki nowoczesnym systemom właściciele restauracji nie tylko zwiększają liczbę rezerwacji, ale także oszczędzają czas i minimalizują błędy, które wcześniej zdarzały się dość często – zauważa Mariusz Piórkowski, prezes MojStolik.pl i ekspert w cyfryzacji gastronomii.

Technologia okazała się również szczególnie pomocna w czasach, gdy braki kadrowe stały się jedną z największych bolączek branży.

– To nie jest kwestia zastępowania człowieka, ale wspierania go w...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail