Ubiegły rok okazał się dla Polskiego Holdingu Hotelowego bardzo udany. Holding zanotował wzrost przychodów.
Polski Holding Hotelowy (PHH) podsumował wyniki finansowe za ubiegły rok, notując wzrosty przychodów oraz utrzymując stabilną rentowność. W 2024 roku przychody Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego osiągnęły poziom 522,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w porównaniu do 2023 roku. Głównym motorem wzrostu była spółka PHH Sp. z o.o., która wygenerowała przychody na poziomie 275,3 mln zł, o prawie 9 proc. więcej niż rok wcześniej. W maju Grupa PHH przedstawi nową strategię rozwoju.
Wynik brutto Grupy Kapitałowej wyniósł w 2024 roku 53 mln zł. W przypadku spółki PHH Sp. z o.o. było to 82,8 mln zł. Różnica na poziomie niemal 30 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy.
W drugim kwartale nowa strategia
Pomimo wymagających warunków rynkowych, PHH utrzymał wysoką efektywność operacyjną. Wskaźnik GOP (zysk operacyjny brutto) w spółce PHH Sp. z o.o. wyniósł 91,5 mln zł, a EBITDA – 118 mln zł, co świadczy o stabilnym zarządzaniu kosztami.
Uwagę zwracają także wzrosty wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które są dowodem na skuteczność działań sprzedażowych. Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w omawianym okresie 73,9 proc., podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6 proc. (dane STR Global). Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w 2024 roku wyniosła 414,91 PLN. Dla porównania średnia dla Polski to 383,30 PLN (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 306,80 PLN i 262,98 PLN (średnia dla Polski).