Ponad 805 mln zł zysku z działalności operacyjnej i prawie 11 mln pasażerów – to najważniejsze punkty bilansu naszego narodowego przewoźnika za ubiegły rok. PLL LOT odnotowały drugi najwyższy w ostatnich dekadach wynik finansowy – przy przychodach 9 mld 925,5 mln zł zysk netto wyniósł 688,5 mln zł, a wynik na działalności operacyjnej EBITDA wyniósł 805,7 mln zł.
Mimo że intensyfikacja konkurencji rynkowej, związana ze wzrostem oferowania, poskutkowała obniżeniem cen biletów, to dzięki aktywnemu zarządzaniu siatką połączeń, maksymalizacji wpływów jednostkowych, dyscyplinie kosztowej oraz efektywnemu wykorzystaniu możliwości na rynku czarterowym, mierząc się ze wzrostem cen usług, LOT zrealizował marżę na działalności operacyjnej na poziomie 8,1 proc. Bardzo dobre wyniki pozwoliły odbudować kapitał własny do rekordowych poziomów (+1,142 mld zł na koniec 2024 r. względem -734,2 mln zł na koniec 2021 r. czy +508 mln zł na koniec 2019 r.). W ubiegłym roku LOT przewiózł rekordową liczbę 10,7 mln pasażerów. To wynik lepszy o niemal 0,7 mln niż w roku 2019. Było to możliwe dzięki pozyskaniu 11 nowych samolotów, w tym typu Boeing 737 MAX-8 (7 egz.), Embraer 195 E-2 (3 egz.) oraz Embraer 195 pierwszej generacji.
Na koniec grudnia flota PLL LOT była największa w historii przewoźnika i liczyła 86 maszyn. W 2024 r. linie umocniły również swoją obecność w segmencie rejsów czarterowych. Dzięki współpracy z największymi biurami podróży i wykorzystaniu potencjału rynkowego w Warszawie oraz portach regionalnych realizacja pracy przewozowej (ASKm) dla rejsów czarterowych była o 10,6 proc. wyższa niż w 2023 r. (4,3 mld ASKm vs. 2023 r. 3,9 mld ASKm). Na rejsach czarterowych PLL LOT przewiozły o 18,5 proc. więcej pasażerów niż w poprzednim roku (1,3 mln vs. 2023 r. 1,1 mln), a liczba zrealizowanych rejsów była wyższa o 16,4 proc. (7,3 tys. vs. 6,3 tys. w 2023 r.). LOT uruchomił osiem nowych połączeń, łącząc Warszawę z Taszkentem, Oradeą, Rijadem, Lyonem, Atenami, Larnaką, Teneryfą i Innsbruckiem. Wykonując 107 926 rejsów, samoloty PLL LOT pokonały 148 mln km i spędziły w powietrzu 249 tys. godzin. Największą popularnością w siatce krajowej cieszyły się loty do Krakowa, Wrocławia i Gdańska. Wśród połączeń krótkodystansowych najczęściej wybieranymi kierunkami były Londyn, Wilno i Bukareszt. Z kolei Nowy Jork, Toronto i Chicago okazały się najpopularniejszymi połączeniami dalekodystansowymi.