Pieniądze zostały przy POT

Niewiele brakowało a 30 mln euro z Unii Europejskiej, które miała wydawać Polska Organizacja Turystyczna (POT) na promocję turystyczną naszego kraju w latach 2007-
-2013, trafiłoby do Ministerstwa Gospodarki. Ministerstwo zaproponowało włączenie pieniędzy do puli na promocję gospodarczą. Przeciwko decyzji resortu zaprotestowała POT argumentując, że miała za te pieniądze organizować międzynarodowe kampanie promujące Polskę.


Ostatecznie środki trafią do POT-u, jednak nie był to pierwszy przypadek, kiedy Ministerstwo Gospodarki chciało przeznaczyć pieniądze unijne na inne cele. Minister gospodarki zdecydował w tym roku, by 138 mln euro z Unii Europejskiej, którymi w latach 2007 - 2013 miała zarządzać POT, były nadzorowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Dostęp do unijnej kasy oznacza dla POT średnioroczne zwiększenie budżetu do 2013 r. o 20 mln zł, czyli o połowę.

Z budżetu państwa POT dostaje ok. 40 mln zł rocznie, kwota ta w najbliższych latach raczej nie wzrośnie. W działaniach promocyjnych POT chce położyć nacisk na promocję związaną z Euro 2012, w tym eksponowanie walorów miast, w których mają być rozgrywane mecze. Najwięcej pieniędzy zostanie skierowanych na rynki, z których możemy się spodziewać największej liczby gości, a więc m.in. do Niemiec i Wielkiej Brytanii. 

Wydanie: 7/2007, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail