Partnerzy w biznesie

ht_2007_12-49.jpgMonika Błasikiewicz- -Tormanowska
Autorka jest współwłaścicielem agencji Public Relations BIS.
Wcześniej m.in. dyrektor ds. obsługi klientów w międzynarodowej agencji PR,
dyrektor marketingu w firmie IT,
dyrektor promocji zewnętrznej w telewizji TVN

W poprzednim numerze Hotelarza przedstawiliśmy ogólne warunki współpracy organizatora imprez z obiektem noclegowym. Przedstawiliśmy je nie z punktu widzenia obiektu, ale właśnie organizatora. Według wielu hotelowych działów sprzedaży sprawa jest czysta, bo to organizator jest klientem

Chyba nie tak do końca "czysta", bo według organizatora klientem jest... hotel. Zdaniem Redakcji nie ma w tym przypadku innego klienta, niż klient organizatora, który dzięki partnerstwu może się stać również klientem hotelu. Może, ale wcale nie musi.

Kontakt, kontakt...

Zatem, zdaniem organizatora, zacznijmy od nowa. Po wybraniu konkretnej lokalizacji kontaktujemy się z hotelem. I to jest pierwszy sygnał, który świadczyć może o poziomie przyszłej współpracy. Wielkim ułatwieniem jest możliwość wyczytania informacji ze strony internetowej, co jest ważne szczególnie, jeśli interesuje nas hotel spoza naszego miasta. Niestety nie zawsze jest to możliwe.

Tak czy inaczej, odszukujemy telefon i dzwonimy do hotelu. Ta pierwsza rozmowa jest bardzo ważna, można po niej, bowiem wywnioskować, czy tylko nam zależy na wydaniu pewnej kwoty, czy drugiej stronie również. Często jedynym dostępnym numerem jest telefon do recepcji. I tutaj możemy usłyszeć, że pani nie może przełączyć nas do odpowiedniego działu i musimy kręcić raz jeszcze, jesteśmy przełączani, ale nikt nie odpowiada i nie wiadomo, dlaczego.

Wreszcie udaje nam się skontaktować z odpowiednią osobą, co wcale nie oznacza, że uzyskamy wszystkie potrzebne informacje. Pozostaje jeszcze przygotowanie oferty. Osoba z hotelu obiecuje przygotowanie propozycji na konkretny termin, który dla nas jest bardzo ważny, gdyż zazwyczaj odnosi się do terminu przedłożenia propozycji klientowi. Niestety, często terminy nie są przez obiekty noclegowe dotrzymywane, musimy więc szukać danej osoby od początku, ponaglać.

Oczywiście całkowicie odmienny scenariusz także się zdarza. Za pierwszym razem trafiamy na odpowiednią, profesjonalna osobę i jeżeli nie wymagamy zbyt szczegółowej oferty, otrzymujemy ją następnego dnia. I...

Wydanie: 7/2007, INSPIRACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail