Co każdy pilot umieć powinien

Barbara Pawliczuk
Autorka
jest dyrektorem ds. marketingu w hotelu Zamek Ryn.
Przez kilkanaście lat pracowała w biurach podróży,
w których przeszła niemal wszystkie szczeble kariery.
Jest również stałym wykładowcą na kursach dla pilotów,
na których zajmuje się m.in. tematyką: aspekty obsługi grup przyjazdowych.

Uprawnienia pilota wycieczek posiada w Polsce kilkadziesiąt tysięcy osób. Przynajmniej połowa z nich schowała "papiery" do szuflady tuż po ukończeniu kursu lub po pierwszych doświadczeniach zawodowych, które najprawdopodobniej nie spełniły ich oczekiwań

rt_2007_12-42.jpg


Od kilku lat przynajmniej raz w roku mam przyjemność dzielić się moim doświadczeniem z kandydatami na pilotów wycieczek. Każdy z cyklu wykładów rozpoczynam stwierdzeniem, że osoby decydujące się na tę pracę muszą być bardzo odważne.

Słuchacze przyglądają mi się ze zdziwieniem, nie rozumiejąc o czym mówię. I wtedy zaczynam: praca trwa co najmniej 24 godziny na dobę, piloci ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece osób, często w warunkach stresowych i pod presją czasu muszą wykazywać dbałość o zrealizowanie programu w najdrobniejszych szczegółach, muszą posiadać również umiejętność zachowania się - i zimnej krwi - w sytuacjach nietypowych.

Warto w tym miejscu, także zwrócić uwagę na to, że odpowiedzialne zachowanie to także dyskrecja! Uczestnicy szkolenia dziwią się, gdy im uświadamiamy, że powinni zachować się jak profesjonalni hotelarze i kelnerzy, którzy "nic nie widzą, ale wszystko słyszą". W miarę słuchania oczy przyszłych pilotów robią się coraz większe - jak to, to nie jest tylko podróżowanie po całym świecie i spanie w różnych ciekawych i najczęściej atrakcyjnych miejscach, za które jeszcze mi zapłacą? Wiele osób, które decydują się na wzięcie udziału w takim szkoleniu, zupełnie nie ma świadomości, jak trudna jest to praca.

...

Wydanie: 8/2007, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail