Wagonami w dal

rt_2008_02-38.jpgPociągi XXI wieku mają zapewnić pasażerom wysoki komfort podróży odbywanej w możliwie krótkim czasie i za relatywnie niewysoką cenę w stosunku do jakości usługi. Tanich linii lotniczych w wewnętrznych (krajowych) połączeniach jeszcze nie ma, a bilet na szybki pociąg jest mniej więcej o jedną trzecią tańszy od zwykłego biletu lotniczego na tej samej trasie

Do cichych, klimatyzowanych wagonów, pasażer wchodzi po składanych stopniach, przekracza szerokie, centralnie obsługiwane, odskokowo-przesuwne drzwi i zajmuje miejsce w wygodnie ustawionych fotelach lotniczych. Przy każdym fotelu telewizor; do użytku podróżnego jest także komputer, faks i telefon. Ponadto osobne pomieszczenia dla mam z niemowlakami, sale zabaw dla dzieci, świetnie zaopatrzony bufet.

Pociąg kontra samolot

Na dalekie trasy coraz częściej wyruszają wagony bezprzedziałowe - badania dowiodły, że pasażerowie wolą podróżować wagonami takiego właśnie typu, bo dają poczucie przestrzeni. Wzdłuż trakcji w wielu miejscach ciągną się osłony akustyczne, nad liniami kolejowymi lub pod nimi buduje się bezkolizyjne przejazdy i przejścia dla ludzi i zwierząt. Sieci szybkich pociągów przejmują pasażerów linii lotniczych, którzy chcą prędko pokonać odległość 400-800 km (na dłuższych dystansach wygrywa samolot). Samolot niewątpliwie szybciej przemierza taką przestrzeń, lot twa krócej niż jazda pociągiem.

rt_2008_02-72.jpg


Trzeba jednak pamiętać, że dworce kolejowe zlokalizowane są w centralnych punktach miast. Podróżny nie tkwi zatem w korkach, usiłując dostać się na odległe od centrum lotnisko lub je opuścić, nie traci czasu na odprawę lotniskową. Nowoczesne, szybkie pociągi mają także walor ekologiczny - zasilane energią elektryczną, nie emitują tylu zanieczyszczeń co tradycyjny tabor kolejowy.

Szybka kolej staje się coraz bezpieczniejsza - konstruktorzy opracowali specjalny rodzaj połączeń międzywagonowych,...

Wydanie: 10/2007, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail