Stawiamy na długoterminową współpracę turystyczną między Polską a Niemcami

rt_2008_03-3.jpgZ Michaelem H. Gerdtsem,
ambasadorem Niemiec w Polsce,
o atrakcyjności Niemiec,
tamtejszym rynku usług turystycznych,
jak również współpracy między Polską a Niemcami na polu usług turystycznych,
rozmawia Krzysztof Lisowski

Michael H. Gerdts (59) jest ambasadorem Republiki Federalnej Niemiec w Polsce od sierpnia 2007 roku. Ukończył studia na wydziale nauk ekonomicznych i społecznych na uniwersytecie w Kolonii oraz na Pennsylvania State University w USA. Od 1980 roku był pracownikiem federalnego ministerstwa spraw zagranicznych, w latach 1988-1993 był osobistym referentem oraz zastępcą dyrektora gabinetu ministrów spraw zagranicznych Hansa-Dietricha Genschera i Klausa Kinkela. Pełnił funkcję ambasadora Republiki Federalnej Niemiec w Kenii oraz we Włoszech i San Marino. Jest żonaty i ma dwoje dzieci.

Krzysztof Lisowski: Panie Ambasadorze, czy Niemcy są atrakcyjnym celem turystycznym dla zagranicznych gości?

Michael H. Gerdts: Z pewnością tak! Szczególnie ekscytująco rozwijał się w ostatnich latach Berlin. Stolica Niemiec przyciąga coraz więcej młodych artystów i projektantów z całego świata, którzy właśnie z byłego Berlina Wschodniego uczynili ostoję twórców. Berlin to barwne, kosmopolityczne miasto. Tu można doznać wielokulturowości Niemiec w całej różnorodności. Mają państwo wybór, czy wieczorem zdecydować się na turecki hip-hop na Kreuzbergu, czy raczej na koncert berlińskich filharmoników z ich dynamicznym dyrygentem Simonem Rattle.

KL: Co Niemcy mają - Pana zdaniem - do zaoferowania poza wielkimi miastami, które same w sobie są bardzo atrakcyjnym celem wycieczek?

MG: Poza wielkimi metropoliami Niemcy oferują rozmaite możliwości wypoczynku na łonie natury: od urlopu na plaży jednej z malowniczych wysp na Morzu Północnym przez sporty zimowe na perfekcyjnie przygotowanych trasach biegów narciarskich w Szwarzwaldzie do romantycznych krajobrazów winnic nad Renem i Mozelą. Są jeszcze inne powody przemawiające za podróżą do Niemiec: wielką wagę przykłada się w Niemczech do gościnności. Można to szybko dostrzec dzięki dobrej obsłudze w niemieckich restauracjach i wysokiemu standardowi hoteli. Do tego dochodzi jeszcze stosunek ceny do usługi, który w porównaniu z resztą Europy jest...

Wydanie: 11/2007, WYWIAD RYNKU TURYSTYCZNEGO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail