Czy oferta ubezpieczeń dla organizatorów turystyki spełnia oczekiwania branży?

rt_2008_03-1.jpgJeszcze kilka lat temu przeciętny Polak wyjeżdżający na zagraniczną wycieczkę przejmował się co najwyżej pogodą w czasie urlopu, kwiatami w mieszkaniu lub samochodem zostawionym na osiedlowym parkingu. Dzisiaj, kiedy wyjeżdżamy coraz liczniej i coraz chętniej, a rynek usług turystycznych rozwinął się i bardziej ustabilizował, wzrosła też świadomość ubezpieczeniowa polskich turystów. Wiedzą oni, że kupując wycieczkę, należy również zadbać o ubezpieczenie w podróży. Wymogi ustawowe nakładają na organizatorów turystyki obowiązek ubezpieczania wycieczek (patrz ramka). Czy oferta ubezpieczycieli spełnia oczekiwania branży turystycznej?

Polski rynek usług turystycznych mocno się zmienił w ostatnich latach. Kilka głośnych upadków biur podróży zwróciło uwagę podróżujących i ustawodawców na nieuczciwe praktyki biznesowe w branży turystycznej. Według danych Instytutu Turystyki w latach 2004-2005 odnotowano spadek liczby zarejestrowanych pomiotów spowodowany najczęściej wzrostem kosztów opłat ubezpieczeniowych. - Do zmian na rynku usług turystycznych przyczynił się również zwiększony ruch turystyczny Polaków oraz ich większe doświadczenie w korzystaniu z usług organizatorów turystyki. Wracają do tych pewnych i sprawdzonych firm.

Obserwujemy spadek liczby małych biur (zostają te najlepsze), świadczy to o coraz większej specjalizacji biur i o naturalnych prawach rynku, w którym pozostają najbardziej profesjonalne i stabilne biura podróży. Jest to tendencja z pewnością korzystna dla klientów biur podróży, jak również dla ubezpieczycieli z uwagi na minimalizowanie przypadków bankructw - mówi Magdalena Oszczak, zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych SIGNAL IDUNA Polska.

Trendy na rynku ubezpieczeń turystycznych

Dobre wyniki gospodarcze, mocna złotówka, wzrost wynagrodzeń, a także coraz atrakcyjniejsze ceny usług turystycznych oferowanych przez touroperatorów, bezpośrednio wpływają na rosnącą liczbę wyjazdów zagranicznych Polaków. Ta zwiększona liczba podróży pociąga za sobą zwiększoną sprzedaż ubezpieczeń turystycznych. W myśl prawa, każdy organizator turystyki musi ubezpieczyć organizowaną przez siebie wycieczkę, imprezę turystyczną. Zazwyczaj wygląda to tak, że obowiązkowe ubezpieczenie ma charakter podstawowy i jest wliczone w cenę imprrezy. Wtedy proponowane są opcje dodatkowe, uzupełniające, za które klient dopłaca oddzielnie - mówi Beata Kalitowska, dyrektor...

Wydanie: 11/2007, UBEZPIECZENIA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail