Francuski rynek turystyczny

Francja to jeden z największych krajów europejskich. Jednak jak pokazują liczne badania, udział mieszkańców Francji w wyjazdach zagranicznych jest niski w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. Francuzi wolą odpoczywać we własnym kraju

rt_2008_05-41.jpg

Rola Francji w międzynarodowej turystyce wyjazdowej jest w Europie stosunkowo nieduża. Mieszkańcy Francji mają najniższy w "starych" krajach UE współczynnik uczestnictwa w wyjazdach zagranicznych (patrz tabela 1). W 2006 roku mieszkańcy Francji zrealizowali 168,1 mln prywatnych podróży z co najmniej jednym noclegiem, w tym 150,8 mln we Francji (metropolitalnej) i 17,3 mln podróży zagranicznych.



Oznacza to, że tylko 10,3 proc. prywatnych podróży mieszkańców Francji ma miejsce za granicą. Dane te potwierdza również struktura wydatków na konsumpcję turystyczną. Wydatki Francuzów na podróże krajowe są sześciokrotnie wyższe niż wydatki poniesione w kraju na wyjazdy zagraniczne. Celem tych ostatnich jest przede wszystkim Hiszpania, następnie Włochy, Wielka Brytania, Belgia, Maroko, Niemcy, Portugalia, Tunezja, Grecja i USA. We Francji funkcjonuje ok. 5,2 tys. biur podróży (touroperatorów i agencji turystycznych). Większość krajowych podróży mieszkańców Francji realizowana jest bez wcześniejszych rezerwacji. Natomiast zdecydowana większość usług w czasie podróży zagranicznych jest wcześniej rezerwowana, najczęściej u touroperatora.


Rekordowa długość urlopów

Choć większość podróży mieszkańców Francji to wyjazdy krajowe, Francuzi są rekordzistami Europy w długości urlopów. Według ankiety internetowej Instytutu Harris Interactive przeprowadzonej wśród 5,3 tys. mieszkańców Francji, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Austrii, Niemiec i USA, Francuzi po raz ósmy z rzędu są rekordzistami europejskimi w dziedzinie długości urlopów.



Oprócz weekendów i dni świątecznych, przysługuje im rocznie 37 dni urlopu. 80 procent ankietowanych Francuzów przyznaje, że w całości wykorzystuje swój urlop. Dla porównania urlop Włochów to 33 dni, Hiszpanów 31 dni, Brytyjczyków 26 dni i Niemców 27 dni, a prawie połowa pytanych...

Wydanie: 1/2008, TEMAT MIESIĄCA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail