Nie tylko żubry, ptaki i ekologia

Podlasie przez dziesiątki lat postrzegane było jako wschodnia, gorsza, i niedoceniona turystycznie część Polski. Nic więc dziwnego, że jeszcze 20 lat temu tamte rejony straszyły zaniedbaniem. Choć turystów zawsze ciągnęła tu "jakaś tajemnica", dzikość leśnych ostępów i magia miejsc, gdzie czas się zatrzymał, to mimo wszystko Podlasie nie funkcjonowało jako najpopularniejszy produkt turystyczny

rt_2008_05-28.jpg


Obecnie sytuacja się diametralnie zmienia. Powstał specjalny program pomostowy, wspierający rozwój turystyczny wschodniej Polski. Mimo że Podlasie od zawsze było mekką eko- i agroturystyki, to właśnie w ostatnich latach, m.in. dzięki funduszom unijnym, mieszkańcy Podlasia coraz częściej biorą sprawy we własne ręce, tworzą kolejne gospodarstwa agroturystyczne i nowe szlaki. Nie bez powodu, ponieważ region ten ma wiele do zaoferowania. Warto, by branża turystyczna to wykorzystała. Dzisiaj Podlasie funkcjonuje jako region, w którym silnie rozwija się agroturystyka, tworzone są coraz to nowsze produkty turystyczne, szczególnie jeśli chodzi o turystykę transgraniczną.


Coraz więcej gości

Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, w 2006 roku Podlasie odwiedziło około 1,3 mln turystów, w pierwszym półroczu 2007 roku liczba gości wyniosła 900 tys. osób. Szacunki urzędu pokazują, że w roku 2007 będą to około 2 mln gości. Jak podkreśla Jadwiga Dąbrowska, dyrektor Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, zauważalny jest nieustanny wzrost liczby turystów przyjeżdżających na Podlasie. - Chcemy mimo to jeszcze intensywniej współpracować z branżą, aby liczbę tę znacznie zwiększyć.

W porównaniu z Małopolską, jest to wciąż mało - dodaje Jadwiga Dąbrowska. Według danych Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, największą popularnością cieszą się: rejon Suwałk, Augustowa i Sejn, Puszcza Białowieska, Białystok i okolice, w tym Supraśl, Szlak Tatarski, Kruszyniany, Tykocin, Kurowo, Nadbużańskie Podlasie (Drohiczyn, Siemiatycze, Mielnik), znajdujące się na terenie województwa 4 parki narodowe: Białowieski, Biebrzański, Narwiański i Wigierski. - Naszym najnowszym projektem, który przyciąga w te rejony coraz więcej turystów, jest promocja Białegostoku jako stolicy regionu - uzupełnia Jadwiga Dąbrowska.


Promocja regionu

W branży turystycznej w ciągu ostatnich kilku lat Podlasie zyskuje miano regionu, który promuje się najlepiej w Polsce. - Naczelną zasadą promocji naszego regionu jest merytoryczne informowanie o...

Wydanie: 1/2008, PREZENTUJEMY POLSKIE REGIONY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail