Polskę promować razem

rt_2008_06-87.jpgPromocja Polski jest zagadaniem szeroko dyskutowanym. Medialne kampanie, spoty w zachodnich telewizjach to tylko jej niewielka, choć najbardziej widoczna część. Nie wszystko jest jednak tak pocieszające. Największym problem działań promocyjnych jest bowiem brak jednej filozofii i spójnej strategii


Polscy hydraulicy mają się dobrze. Są poszukiwani, cenieni i... przystojni. W dużej mierze to zasługa kampanii z modelem Piotrem Adamskim, będącej odpowiedzią Polskiej Organizacji Turystycznej na obawy zachodnich Europejczyków związane z napływem siły roboczej z nowych państw Unii Europejskiej. Jest to też prawdopodobnie najbardziej medialny przykład prób zmiany wizerunku naszego kraju za granicą. POT jest jedną z kilku organizacji zajmujących się promocją Polski. Jakie trudności wiążą się z taką działalnością? Jakie stoją przed nią wyzwania? I co można zrobić, żeby było lepiej?


Polska niespójna

Najpoważniejszym grzechem ludzi zajmujących się promocją kraju jest brak wypracowania jednolitej strategii, spójnej koncepcji, która opierałaby się na długofalowych planach. Zamiast tego mamy rozbite i rozproszone działania nierzadko bazujące na podobnych pomysłach i skojarzeniach. - W podejściu do promocji dominowały dotychczas akcje ad hoc - uważa Borys Czyhin z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Jego zdaniem w przeszłości rzadko podejmowano próby przeprowadzenia poważnych strategii. Wynikało to z traktowania tego zagadnienia jako kwestii o drugorzędnym znaczeniu, na którym w pierwszej kolejności szukano oszczędności. - Zawsze znajdowały się sprawy ważniejsze, politycznie pilniejsze - dodaje Czyhin.

rt_2008_06-84.jpg


Obecnie jest lepiej, ale wciąż daleko nam do dobrego, europejskiego poziomu. Podobnie uważa Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska. Jego zdaniem dużo jednak zmieniło nasze wejście do Unii Europejskiej. - Zaczynamy rozumieć, jak ważnym zagadnieniem jest promocja kraju. Kluczowe jest to szczególnie dziś, kiedy mamy szansę na zdobycie dofinansowywania podobnych projektów ze środków unijnych - mówi. Chaotyczne, nieskoordynowane działania różnych instytucji układają się jednak w pewien wzór. Z jednej strony mamy bowiem aktywności Ministerstwa Spraw...

Wydanie: 2/2008, MARKETING I PROMOCJA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail