Rynek SPA w Europie

Konkurencja na rynku turystycznym powoduje, że wiele regionów Europy i świata specjalizuje się w określonych rodzajach turystyki, m.in. turystyce zdrowotnej i wellness. Nie jest to nic nowego w ofertach turystycznych, ale trendy ciągle się zmieniają, wprowadza się innowacje zmieniające oblicze rynku turystycznego. Czy będzie to tylko fenomen mody wykreowany przez media, czy też prawdziwa rewolucja, trwale zmieniająca strukturę rynku?

rt_2008_06-69.jpg

Zagraniczni touroperatorzy, m.in. TUI, Kuoni, już od kilku lat interesują się tym tematem. Ich oferta wellness jest bardzo zróżnicowana: all inclusive, programy skomponowane osobiście przez klienta, wyjazdy do ośrodków w różnych zakątkach świata, pakiety oferujące zabiegi wellness, zajęcia sportowe lub zwiedzanie, hydroterapia, kąpiele w mleku, sianie, piasku, czekoladzie, winie lub w liściach kwiatów. Jednym słowem każdy klient zagranicznego biura podróży znajdzie coś dla siebie.

SPA na świecie

Podróżując i nocując w europejskich hotelach, m.in. w Szwajcarii, Niemczech, Francji lub też północnej Afryce, zwłaszcza w Tunezji i Maroku, gdzie turystyka wellness istnieje od wielu lat, polscy turyści mają okazję posmakować odpoczynku w hotelu ze SPA z prawdziwego zdarzenia. Z tymi doświadczeniami wracają do kraju, gdzie taka oferta dopiero się rozwija. Polska oferta obiektów SPA wciąż jest wzbogacana i coraz bardziej odpowiada aktualnym tendencjom na rynku europejskim.

rt_2008_06-68.jpg

Obecnie turyści mogą korzystać z blisko 70 obiektów SPA w obiektach hotelowych oraz z 47 uzdrowisk i ok. 70 miejscowości o walorach potencjalnie uzdrowiskowych. Polska zajmuje siódme miejsce w Europie pod względem liczby uzdrowisk, co daje jej dobrą pozycję startową w wyścigu o zagranicznego klienta. Stąd też od ubiegłego roku przedstawicielstwo Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu w sposób kompleksowy promuje ten produkt za granicą, podobnie jak klasyczną ofertę uzdrowiskową.

Touroperator Holiday Travel przygotował specjalny katalog B2B z okazji salonu tradycyjnych SPA Les Thermalies w Paryżu w styczniu br. Była to pierwsza prezentacja polskiej oferty SPA na tych targach. Prawie 40 tys. odwiedzających miało możliwość zapoznania się z polską ofertą dotyczącą uzdrowisk, odnowy biologicznej i SPA. Turystyka uzdrowiskowa jest jedną z kategorii turystyki wellness.

W tego typu ośrodkach pomoc znajdą osoby pragnące odzyskać siły, bo oferuje one gościom odnowę sił witalnych, warunki do uprawiania sportu i rekreacji. Dodatkowo uzdrowiska zapewniają wysoki standard zabiegów leczniczych. Kojarzą się one z "kliniką", z tą różnicą, że tu kąpiele i natryski mają leczyć. Takie SPA z białymi korytarzami i poczekalniami można znaleźć m.in. na...

Wydanie: 2/2008, TURYSTYKA ZDROWOTNA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail