Pociągiem przez Europę

rt_2008_07-41.jpgMiędzynarodowe połączenia kolejowe zachodniej Europy stanowią zagrożenie dla rentowności połączeń samolotowych. Przewoźnicy kolejowi kuszą komfortem i szybkością jazdy oraz możliwością zakupu biletów sieciowych. Już niedługo będą przekonywać klientów w Polsce

Rynek przewozów pasażerskich, w kontekście coraz większej mobilności społeczeństw, wykazuje stały wzrost dynamiki rozwoju. W dobie rosnącej roli kolei wysokich prędkości (ang. high speed) wybór dokonywany przez podróżnego nie oznacza już jedynie prostego dylematu: jeśli ma być szybko to samolot, jeśli tanio to pociąg. Porównywalne ceny i komfort obu środków transportu sprawia, że walka o klienta toczy się na bardzo niewielkiej przestrzeni. Po uruchomieniu linii wysokiej prędkości z Paryża do Londynu i Brukseli, znacznemu skróceniu uległ czas jazdy pociągów. Do angielskiej stolicy paryżanie jadą tylko 2 godz. i 25 minut, do stolicy Belgii zaś - zaledwie 1 godz. 20 minut. Na tych zmianach ucierpiały firmy lotnicze: praktycznie zamarła komunikacja samolotowa z Paryża do Brukseli, a pomiędzy Londynem a Paryżem stanowi niespełna 15 proc. wszystkich przewozów.

Zmuszeni do współpracy

Dlatego też coraz częściej firmy lotnicze i kolejowe, nie chcąc skazywać się na wyczerpującą walkę, podpisują umowy partnerskie. Air France, największa linia lotnicza w Europie, prowadzi rozmowy z Veolią, francuskim przedsiębiorstwem transportowym, na temat wspólnego utworzenia firmy zajmującej się przewozami kolejowymi dużych prędkości. Doniesienia te potwierdziła Brigitte Barnard, rzeczniczka Air France. Na razie odmówiła jednak udzielania bliższych informacji. Usługi nowo powstałego podmiotu mogą, według niepotwierdzonych informacji prasowych, zastąpić loty Air France na najkrótszych trasach. Tymczasem Veolia podaje, że rozmowy z francuskimi liniami lotniczymi są nadal w bardzo wstępnej fazie. - Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o ewentualnych trasach, na których będzie operować nowy przewoźnik oraz jaką markę będzie on reprezentował - powiedziała rzecznik firmy, Jerome Simon. Jednak przyszłość tego rodzaju współpracy jest koniecznością, bowiem na każdej trasie obsługiwanej pociągami wielkich prędkości daje się zauważyć gwałtowne obniżenie popytu...

Wydanie: 3/2008, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail