Zimą coraz odważniej

Od kilku tygodni na rynku dostępna jest oferta Zima 2008/2009. Biura podróży liczą na wysokie przychody, nie boją się więc proponować nowych kierunków wyjazdów oraz urozmaicać oferty sylwestrowej. Wszystko wskazuje na to, że to może być najlepszy sezon od lat

rt_2008_08-11.jpg

Tej zimy klienci będą mogli wyjechać w tak egzotyczne miejsca, jak Wyspy Zielonego Przylądka, RPA, Gwatemala czy Kostaryka. Zimowa oferta jest bowiem niezwykle bogata. Obok klasyków, takich jak na przykład Egipt, znaleźć w niej można zupełnie nowe kierunki, proponowania których, rok czy dwa lata temu, biura podróży nie chciały ryzykować.

Z jednej strony oferta kontynuuje więc trendy lat poprzednich, z drugiej jednak - jest nieco odważniejsza. Oprócz letnich klimatów specyfiką oferty zimowej są także wyjazdy sylwestrowe. Ponieważ są to oferty kilkudniowe, nie ma tu wielkich zmian w kierunkach proponowanych podróży. Ci, którzy wyjeżdżają na narty, decydują się przede wszystkim na austriackie Alpy, Włochy, coraz chętniej wybierają też Słowację. Oferty te są coraz bardziej rozbudowane - łączą w sobie także propozycje sportowe, zdrowotne czy kulturowe.

Dojrzewający klient i mocna waluta

Jest kilka przyczyn tej, coraz ciekawszej, sytuacji. Polski rynek dojrzewa, zmieniają się także oczekiwania klientów. Polacy coraz więcej zarabiają, powoli przyzwyczajają się do tradycyjnych kierunków, poszukując nowych wrażeń.

Jak mówią przedstawiciele biur - odpoczywają również bardziej "świadomie", wyszukując ciekawe oferty, są bardziej krytyczni i wymagający. Nie bez znaczenia jest kondycja złotego. Silna waluta to dla turysty relatywnie tańsze wakacje. Może sobie pozwolić na lepszą ofertę niż rok czy dwa lata temu, bo za mniejsze pieniądze. Najwięcej "zarobić" można na dalszych i dłuższych (droższych) wyjazdach.

Kierunki, takie jak Dominikana czy Kuba są tańsze nawet o kilkadziesiąt procent. Drugą stroną medalu jest oczywiście poważniejsza sytuacja ekonomiczna dla samej branży. Choć na sprzedaży wycieczek zarabia się mniej, a biznes jest coraz trudniejszy, to jednak biura podróży akceptują pewną dawkę ryzyka, skuszone optymistycznymi nastrojami klientów.


Wydanie: 4/2008, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail