Planujmy świadomie - racjonalne podejście do realizacji kampanii reklamowych

rt_2008_09-20.jpgPaweł Bujak
Dyrektor Departamentu Prasowego w CR Media Consulting SA


Jednym z czynników warunkujących sukces sprzedażowy jest sprawny system komunikacji z potencjalnymi klientami. Brak wiedzy lub słaba znajomość oferty, produktu może spowodować, iż choćby była najlepsza, zginie w gąszczu jej podobnych. Tylko przemyślane i dobrze zaplanowane działania reklamowe stanowią skuteczną broń w rękach świadomego managera


Reklama jest przekazem, który ma za zadanie przedstawić ofertę, spowodować zainteresowanie, rozbudzić potrzebę posiadania, by w finale doprowadzić do podjęcia decyzji zakupowej. Jest wiele czynników, które sprawiają, że jest ona bardziej lub mniej skuteczna. Warto wspomnieć te podstawowe, jak choćby to, że przekaz reklamowy powinien być dostosowany do odbiorcy, czyli reklama musi mówić językiem potencjalnego nabywcy, czy fakt, iż przekaz powinien być właściwie komunikowany - w sensie doboru medium, jak również jego pozycjonowania.


Samemu czy ze specjalistą?

Przekładając to na branżę turystyczną - są określone, konkretne powody istnienia podmiotów świadczących na rynku usługi związane z turystyką (biur podróży, agencji turystycznych, przewoźników).

Organizacje te mają kompetencje, wiedzę oraz doświadczenie, by stworzyć ofertę jak najbardziej dopasowaną do potrzeb konsumenta. Można przecież zorganizować sobie wypoczynek na własną rękę - w dobie internetu bariery te są znacznie mniejsze niż kiedyś. Do tego trzeba jednak wiele determinacji, zaangażowania oraz wolnego czasu, by wszystko sprawdzić, potwierdzić, załatwić - a na koniec i tak nie ma się pewności, co tak naprawdę się kupiło. Efekt może być diametralnie różny od oczekiwanego, a koszt niewiele mniejszy (nie licząc poświęconego czasu) niż w przypadku skorzystania z usług fachowców. Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku działań reklamowych.

Można, bazując na własnej intuicji, przeprowadzić kampanię reklamową. Pewności co do efektów co prawda nie ma, ale kosztów dodatkowych brak. Można też skorzystać z usług specjalistów, tak by efekt kampanii był najbardziej optymalny. Przecież przeznaczając na reklamę...

Wydanie: 5/2008, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail