Drugiego października, w redakcji „Rynku Turystycznego” odbyła się debata poświęcona przyszłości biur podróży. Zaproszeni goście dyskutowali między innymi o roli Internetu w działalności biur, wyzwaniach jakie stoją przed nimi w globalizującym się świecie oraz zmieniających się oczekiwaniach klientów
Ireneusz Marganiec – General Manager Amadeus Polska
Krzysztof Piątek – Dyrektor Generalny Neckerman Polska
Katarzyna Wrzesińska – Product Manager Oasis Tours
Barbara Alin – dział sprzedaży Oasis Tours
Katarzyna Wachelka – specjalista ds. marketingu, PR i sprzedaży Amadeus Polska
Paweł Wakor– Account Manager, International
Wiesław Piegat – dyrektor Biura Zarządu Warszawskiej Izby Turystyki
Globalizacja, rozwój technologii informatycznych, zmieniające się oczekiwania klientów... Świat nabrał tempa. Jak w tej dynamicznej rzeczywistości odnajdą się biura podróży? Czy dla turysty staną się zbędnym pośrednikiem na drodze do wymarzonego odpoczynku? Chyba jednak nie, choć biura podróży muszą się zmieniać. To jeden z wniosków ze zorganizowanej przez redakcję „RYNKU TURYSTYCZNEGO” debaty „Koniec biur podróży?”
Ireneusz Marganiec: Jestem przedstawicielem firmy, która promuje wykorzystanie systemów elektronicznych w turystyce. Chciałbym odnieść się do raportu wykonanego na zlecenie firmy Amadeus „Future Travel Tribus”, który był publikowany także w Polsce. Dotyczył on perspektyw rozwoju rynku turystycznego do 2020 roku. Aby zastanawiać się nad tym, czy biura podróży będą istniały, czy też nie, warto odpowiedzieć na pytanie – kto będzie klientami biur podróży za 20 lat?
Według raportu przewidywany podział klientów przyszłych biur podróży jest następujący: aktywni seniorzy, którzy są w stanie przeznaczyć niemałe pieniądze na wypoczynek – ilościowo będzie tego typu klientów coraz więcej; globalne rodziny...