Nowy kierunek - stare problemy

rt_2008_11-6.jpgPlanowane wprowadzenie nowego kierunku studiów - "gospodarki turystycznej" - ma stanowić przełom w edukacji kadr dla turystyki. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że pomysłodawca, czyli Ministerstwo Sportu i Turystyki, powiela schematy wykorzystane w budowie standardów kierunku "turystyka i rekreacja". Z trudnym do zrozumienia uporem


Odrzucony projekt

W 2005 roku powstała w środowisku akademickim i rządowym idea utworzenia nowego kierunku studiów o nazwie "gospodarka turystyczna". Miała być to odpowiedź na wyzwania, jakie stawia przed młodymi ludźmi rynek pracy, a zwłaszcza dynamicznie rozwijająca się branża turystyczna. Wypracowane standardy kształcenia zostały jednak negatywnie ocenione przez ówczesnego ministra nauki i szkolnictwa wyższego, Michała Seweryńskiego.

Odpowiedź "podyktowana była niedogodnym terminem, ze względu na zakończenie prac nad listą kierunków studiów" (oficjalny komunikat Ministerstwa Sportu i Turystyki). Pomysł nie został zarzucony i prace nad jego nowym kształtem trwają nadal. Z inicjatywy podsekretarza stanu w Departamencie Turystyki MSiT Katarzyny Sobierajskiej przygotowywany jest kolejny wniosek do MNiSW w sprawie wprowadzenia nowego kierunku.

Postanowiliśmy przyjrzeć się temu projektowi, jego szczegółom, a także samej idei wprowadzenia takiego kierunku obok już istniejącego, czyli turystyki i rekreacji. Odpowiedzią na nasze pytania był komunikat przesłany drogą elektroniczną, opracowany przez Iwonę Szałkowską, głównego specjalistę w Departamencie Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki.


Drogi kształcenia

Przygotowywanie pracowników szeroko rozumianej branży turystycznej na poziomie kształcenia wyższego odbywa się w Polsce przede wszystkim dwoma kanałami. Pierwszy to kierunek turystyka i rekreacja. Dużą rolę na...

Wydanie: 7/2008, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail