Nowa sieć dróg - powietrznych

Po trzech latach europejska agencja EUROCONTROL zakończyła pracę nad zmianami w sieci korytarzy i organizacji przestrzeni powietrznej Wspólnoty. Plan ARN 6 ma być wprowadzony do roku 2010. Tworząc nowy układ komunikacyjny nad europejskim niebem, starano się osiągnąć kilka celów. Podstawowym z nich było zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej.

Kolejne to skrócenie tras, co pociąga za sobą zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie również kosztów oraz poziomu emisji dwutlenku węgla przez samoloty.
Wprowadzenie zmian ma dać liniom lotniczym oszczędności szacowane na 60 mln euro rocznie. Zwiększenie pojemności przestrzeni powietrznej będzie dotyczyło również Polski. Dzięki nowej siatce korytarzy powietrznych zwiększą się możliwości przyjmowania i przepuszczania lotów tranzytowych, a także możliwości lotnisk.
Wypracowanie nowych rozwiązań wymagało uzgodnienia szczegółów z przedstawicielami 43 krajów i 8 organizacji międzynarodowych (włącznie z zajmującymi się przestrzenią kosmiczną) a EUROCONTROL. Jednym ze współautorów nowych rozwiązań jest IATA. Zdaniem jej przedstawicieli należy szukać dalszych oszczędności. Ich źródłem mają być wprowadzone od 2012 r. nowe zasady użytkowania europejskiej przestrzeni powietrznej. Miałoby to dać kolejne oszczędności w wysokości
5 mld euro. ZB






Wydanie: 8/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail