Raport EasyGo

Jak wynika z danych opublikowanych przez portal EasyGo.pl, najpopularniejszą formą wyjazdów były dwuosobowe wycieczki na 7 dni. Stanowiły one aż 68,35% wszystkich rezerwacji dokonanych za pośrednictwem portalu. Kolejną grupą były rezerwacje 2+1, które stanowiły 16,91% rezerwacji, zaś w składzie 2+2 pojechało z EasyGo 7,15% klientów.

Raport zawiera informacje optymistyczne dla branży w ogóle. Okazuje się, że klienci kupują coraz droższe imprezy. W roku 2006 średnia cena zakupionej imprezy wynosiła 3852,18 zł. Rok później było to już 3986,90 zł, by w ubiegłym roku osiągnąć kwotę 4178,21 zł.
Najpopularniejszym kierunkiem, co nie jest niespodzianką, był Egipt. Z EasyGo poleciało tam 28,49% klientów tej platformy. Na drugim miejscu znalazła się Grecja - 16,4%, na trzecim zaś słabiej sprzedająca się ostatnio Tunezja 14,19%.

Na kolejnych miejscach znalazły się: Turcja 11,16%; Włochy 10,07%; Hiszpania 6,82%; Bułgaria 3,87%; Austria 3,83%; Chorwacja 2,89% i Francja 2,25%.
Interesujący jest ranking biur ułożony pod względem ilości zakupionych przez EasyGo imprez, choć trudno znaleźć tam jakąś niespodziankę. I tak kolejno na pierwszym miejscu znalazł się. Eckermann - 12,3%, następnie Ecco Holiday - 8,6%, Itaka - 8,0%, Exim Tours - 7,7%, Sun & Fun 7,5%, Oasis Tours i Selectours - 6,7%, Orbis - 5,7%, Rainbow 5,1% i Triada - 3,5%.
Nie jest zaskakujące również podsumowanie struktury środków transportu, jakie wybierali turyści, może nieco dziwić aż tak słaby wynik przewozów autokarowych. Zdecydowanie najpopularniejszy okazał się samolot, który zawiózł na wakacje 79,8% klientów portalu, deklasując transport własny - 15,71%, i autokar - tylko 4,49%.



Wydanie: 9/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail