Zmiany VAT w 2009 roku

Marek
Piotrowski

prawnik,
doradca podatkowy





Podatek VAT wzbudza najwięcej kontrowersji.
Właśnie w tej materii istnieje największa możliwość popełnienia pomyłki. Z tego względu kolejne zmiany dotyczące VAT są szczególnie
ważne dla właścicieli firm i menedżerów






Przedsiębiorcy działający w realiach polskiego systemu podatkowego już niemal przywykli, iż nadejście nowego roku kalendarzowego wiąże się nierozerwalnie z wprowadzeniem kolejnych zmian i nowelizacji obowiązujących przepisów prawa podatkowego. Nie inaczej jest także w chwili obecnej, w której przełom lat 2008/2009 stanowił moment wprowadzenia szeregu nowelizacji obowiązujących ustaw podatkowych, w tym także ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. (Dz. U. z 2004 r. nr 54, poz. 535 ze zm.).

Nowelizacja tej ustawy, której przepisy dla wielu podatników, w tym również działających na rynku usług turystycznych, stanowią źródło wielu wątpliwości, wprowadzona została ustawą z 7 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2008 r. nr 209, poz. 320) o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, której przeważająca większość przepisów rozpoczęła obowiązywanie od 1 grudnia 2008 r. Ponieważ jednak nie sposób w tak krótkim materiale omówić całość powołanej nowelizacji, to warto chociaż wskazać na podstawowe, wybrane zmiany w zakresie obowiązywania ustawy o VAT. Przybliżając tę nowelizację, należy podzielić wprowadzone zmiany na dwie grupy - tj. zmiany, które zostały wprowadzone do porządku prawnego, poczynając
od 1 grudnia 2008 r., oraz te, które w życie weszły 1 stycznia 2009 r.





Zmiany od grudnia 2008




- Do pierwszej z tych grup należy zaliczyć nowelizację w zakresie podstawowego uprawnienia podatnika VAT, tj. prawa do dokonania odliczenia podatku naliczonego. Otóż niewątpliwie za korzystną należy uznać zmianę treści art. 86 ust. 11, stosownie do której realizacja uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego może następować w kolejnych okresach rozliczeniowych następujących po tym...

Wydanie: 9/2008, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail