Polacy nie lubią gwarancji

Jak podaje portal turystyczny EasyGo.pl, polscy klienci, mimo huśtawki walutowej, nie są skłonni wykupywać gwarancji niezmienności ceny. Z danych udostępnionych przez portal wynika, że wprawdzie aż 65,3 proc. klientów wybrało oferty w promocji wcześniej taniej, gdzie gwarancja stałej ceny była stałym elementem kupowanego pakietu, lecz sądząc z zachowań pozostałych klientów raczej nie to było powodem dokonania zakupu.


Wnioski takie można wyciągnąć z faktu, że spośród osób, które nie miały gwarancji niezmienności ceny w pakiecie, prawie nikt sam się o nią nie pytał. Jedynie 18,9 procent klientów zdecydowało się dokupić gwarancje stałej ceny dopiero po wyraźniej, często zobrazowanej konkretnym przykładem liczbowym, sugestii konsultanta. Z kolei aż 15,8% klientów, mimo akcentowania wartości takiego zabezpieczenia, zdecydowanie odmówiło jego dokupienia. Jak wynika z danych EasyGO, na 24 biura podróży organizujące masową turystykę w najbardziej popularnych kierunkach gwarancję stałej ceny w pakiecie oferuje obecnie 7 touroperatorów. 11 proponuje dodatkowe dokupienie takiej opcji, a 6 nie daje w ogóle takiej możliwości. EasyGo.pl co roku przedstawia zalety wcześniejszego kupowania ofert wakacyjnych.
- Co najmniej na 4 miesiące roku pojawiają się na naszych stronach żółte etykiety grupujące całość oferty promocyjnej w poszczególnych kategoriach - wyjaśnia Tomasz Domżalski. - Bardzo uważnie obserwujemy klikalność tych elementów, bo te wyniki pozwalają nam dostrzec preferencje zakupowe naszych klientów. W tym sezonie klikalność poszczególnych kreacji promujących wartości dodatkowe promocyjnej oferty wcześniej taniej przedstawia się do chwili obecnej następująco:





- rabat 63% klikających,
- wycieczki fakultatywne gratis 18,8%,
- gwarancja stałej ceny 9,8%,
- zaliczka 5,2%,
- ubezpieczenie od kosztów
rezygnacji 3,2%.








Wydanie: 11/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail