Kryzys szansą dla niemieckiej turystyki

W styczniu i w lutym br. w Niemczech odnotowano 39,8 mln noclegów na kempingach i w ośrodkach oferujących dziewięć i więcej łóżek, poinformował niemiecki Urząd Statystyczny. Wynik ten jest o 4 proc. mniejszy w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r.


W związku z tym po pięciu latach ciągłego wzrostu odnotowano jednoprocentowy spadek liczby noclegów. Mimo wspomnianego spadku Niemiecki Związek Turystyki (DTZ) optymistycznie patrzy w przyszłość. - Kryzys jest szansą, to nasza przesłanka na 2009 r. - powiedział Reinhard Meyer, przewodniczący DTZ. - Wyzwanie, jakim jest kryzys, tylko nas wzmocni - dodał.
Turystyka w Niemczech jest czołowym i ważnym sektorem gospodarki. Z ok.
2,8 mln nieeksportowalnych miejsc pracy i przychodem brutto 212 mld euro zajmuje po usługach i ochronie zdrowia trzecie miejsce.


W przeciwieństwie do pozostałych branż, zgodnie z prognozami różnych instytutów badawczych, niemieckie organizacje turystyczne wskutek kryzysu mogą odnieść korzyści. W ciągu ostatnich lat oferujący usługi turystyczne zadbali o to, aby różnego rodzaju grupy docelowe mogły wybierać z szerokiej palety ofert, w ramach których jest dobra cena, a poziom usług i infrastruktura są na wysokim poziomie. - Dlatego też urlop w kraju jest dla Niemców bardziej atrakcyjny niż klasyczna podróż do Hiszpanii. Najlepsza koniunktura to taka, gdy Niemcy spędzają w kraju urlop - uważa Meyer.


Również niemieckie miasta z optymizmem patrzą na przybywających turystów. - Stuttgart mimo kryzysu ekonomicznego spodziewa się dobrych wyników, jeśli chodzi o odwiedzających region turystów - powiedział Klaus Lindemann, szef miejskiego działu marketingu. Stuttgart posiada bowiem doskonały potencjał turystyczny, od muzeów samochodowych Porsche i Mercedesa, poprzez międzynarodowe festiwale i wystawy czasowe w muzeach, po obchody 300-lecia miasta Ludwigsburg i rok Schillera.






Wydanie: 1/2009, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail