Włoski kurort czeka na polskich turystów

5 maja br. Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej ENIT i Izba Handlowa Udine zorganizowały w Krakowie prezentację i workshop poświęcony włoskiej prowincji Udine (Friuli Venezia Giulia). Podczas spotkania skupiono się na promocji kurortu Lignano Sabbiadoro położonego nad Morzem Śródziemnym, który do tej pory wśród Polaków jest mało popularny. Miasto kąpieliskowe ma czym zawalczyć o polskiego turystę. Lignano składa się z trzech części położonych wzdłuż plaży.


Szeroka i ciekawa oferta koncentruje się przede wszystkim na dużej liczbie miejsc noclegowych, atrakcjach rozrywkowych i możliwości aktywnego spędzenia czasu. Lignano ma do zaoferowania aż 78 400 miejsc noclegowych. W 180 hotelach i pensjonatach znajduje się 10 tys. łóżek, a reszta miejsc ulokowana jest w mieszkaniach, willach, bungalowach (57 tys. miejsc) i na kempingach (11,5 tys. miejsc).


W mieście znajduje się 8 km plaży i 25 tys. parasoli plażowych. Imponujące są również dane statystyczne: Lignano odwiedza rocznie 500 tysięcy gości, którzy generują aż 3,3 mln noclegów. Gościom miasto oferuje również sześć parków tematycznych (w tym 18-hektarowe ZOO z 1500 zwierząt), pięć przystani jachtowych (i pięć w najbliższym sąsiedztwie), 750 sklepów, 130 restauracji różnego typu, 124 bary. Dla osób aktywnie spędzających czas przygotowano m.in. basen, hale sportowe, kręgielnie i pola golfowe. Dla klientów biznesowych obiekty oferują typowe usługi kongresowe i konferencyjne.


To co odróżnia włoski kurort od polskiej oferty, to spójność prowadzonych działań marketingowych na szeroką skalę. Dla turystów wybierających się do Lignano przygotowano liczne promocje (np. każdy siódmy nocleg gratis, osoby przybywające w niedzielę mogą skorzystać z dodatkowego gratisowego dnia przy min. 4 noclegach, dla turystów powyżej 60. roku życia przygotowano 20 procent zniżki).


Dla osób rezerwujących minimum trzy noclegi przygotowano jeden bilet gratis na koncerty gwiazd (m.in. Madonny i formacji Coldplay). Touroperatorzy również mogą liczyć na różne premie i zniżki (np. dla grup powyżej 20 osób przewidziano duże zniżki w tzw. niskim sezonie). W drugiej części spotkania polscy przedstawiciele m.in. biur podróży mogli podczas workshopu dowiedzieć się szczegółów od przedstawicieli prowincji, branży hotelarskiej i turystycznej. Na koniec organizatorzy przygotowali bufet z włoskimi smakołykami.y (KW)


Wydanie: 1/2009, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail