Dyplom magistra i co dalej?

Absolwenci szkół wyższych coraz częściej decydują się na podjęcie pracy, a jednocześnie na kształcenie podyplomowe. Dyplom magistra nie jest
bowiem elementem, który wyróżnia kandydatów na rynku pracy.
Dodatkowe szkolenia i kursy wśród pracowników branży turystycznej stają się przysłowiowym chlebem powszednim. Pogłębianie znajomości języków
obcych, jak też studia podyplomowe, to najczęściej wybierana forma
doskonalenia zawodowego.





Kształcenie podyplomowe daje możliwość pogłębienia już posiadanej specjalizacji, poszerzenia jej o nowe obszary, zdobycia kwalifikacji uznawanych na całym świecie, uporządkowania wiedzy i doświadczenia oraz ukierunkowania się na dalszy rozwój.





Nie warto robić
powtórek




Aby studia podyplomowe spełniły oczekiwania, należy dobrze rozejrzeć się na rynku. Jak wiadomo, szkoła szkole nierówna. Podyplomową ofertę ma większość wyższych uczelni, co tym samym oznacza bardzo zróżnicowany poziom studiów. Chodzi przede wszystkim o wybór szkoły, która ma do zaoferowania coś więcej niż powtórkę ze studiów magisterskich w weekendowej pigułce.
- Studia podyplomowe to doskonała okazja do adaptacji do szybko zmieniających się warunków rynku pracy w branży turystyczno-hotelarskiej - podkreśla Joanna Pietrzak z Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa (WSTiH) w Gdańsku.
-


W zależności od programu studia są skierowane do osób, które chcą się doskonalić zawodowo, poszerzać horyzonty i aktualizować wiedzę branżową, bądź też do osób, które chcą się przekwalifikować i dopiero planują swoją karierę w branży - dodaje. Przed podjęciem decyzji warto dokładnie przeanalizować program studiów, sprawdzić, dla kogo są przeznaczone - czy mają stanowić uzupełnienie akademickiej wiedzy czy rzeczywiście wprowadzają do tematu.


W takim przypadku warto zwrócić uwagę, jakie przedmioty są wykładane na studiach magisterskich, by nie powtarzać rzeczy już znanych. Jedynie gdy wykształcenie osób pracujących w turystyce nie jest związane z...

Wydanie: 1/2009, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail