Dwa Mazowsza...

rt_2009_06-19.jpgNiewątpliwie fakt, że najważniejszym miastem województwa jest Warszawa, ma decydujący wpływ na wszelkie aspekty życia gospodarczego Mazowsza. Produkt turystyczny nie jest tu wyjątkiem. W cieniu metropolii pozostaje wiele atrakcji, którym trudno czasem przebić się do świadomości krajowego turysty, nie mówiąc o gościach z zagranicy.


Największym atutem Mazowsza jest jego centralne położenie. Dzięki temu oraz dzięki Warszawie niemal każdy zagraniczny turysta, który przybywa do Polski, musi znaleźć się w tym województwie. Kolejnym niewątpliwym atutem jest wielkość tego województwa. Wszystko to powoduje, że pomimo że Mazowsze nie jest kojarzone z przemysłem turystycznym, możliwości dla tej branży są tu ogromne.


Logistyka i przyroda

Jak w wielu regionach Polski, potencjał turystyczny nie jest wystarczająco wykorzystany. Zwraca na to uwagę Program Rozwoju Produktów Turystyki Aktywnej i Kulturowej w Województwie Mazowieckim. Z punktu widzenia województwa Warszawa "zatrzymuje" zdecydowaną większość turystów. Brakuje kompletnych produktów turystycznych, które łączyłyby pobyt w stolicy z odwiedzeniem innych atrakcyjnych turystycznie miejsc na Mazowszu.


Tymczasem możliwości takie są duże. Ogromnym atutem jest sieć rzeczna. Na Mazowszu łączą się trzy duże rzeki: Narew, Bug i Wisła. Jeśli dodamy do tego Zalew Zegrzyński, da to w sumie bardzo interesującą ofertę. Szczególnie Wisła stwarza duże możliwości nie tylko w dziedzinie turystyki przyrodniczej, ale również stwarza możliwość interesującego turystycznie połączenia różnych części województwa. Stałe połączenia statkami pomiędzy Warszawą a np. Płockiem bez wątpienia przyniosłyby korzyści obu miastom.


Powoduje to, że w gruncie rzeczy mamy na Mazowszu do czynienia z dwoma organizmami - Warszawą i resztą województwa. Nie oznacza to jednak, że konkurują one ze sobą. Trwające próby stworzenia kompleksowej oferty powodują, że coraz częściej następuje współpraca i z czasem doczekamy się spójnego produktu wykorzystującego walory obu tych ośrodków. Do Warszawy przyjeżdża ponad 92 proc. turystów zagranicznych odwiedzających Mazowsze (dane MROT). Gdyby większość z nich została dłużej na Mazowszu, wówczas ruch turystyczny na terenie województwa wzrósłby znacząco. Niestety zdecydowana większość produktów, mających...

Wydanie: 2/2009, PRODUKT TURYSTYCZNY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail