Norwegia nie tylko do pracy...

Norwegia kojarzona jest przede wszystkim z czystą przyrodą, która jest wizytówką tego skandynawskiego kraju. Nic więc dziwnego, że w ofercie dominuje turystyka wykorzystująca te naturalne walory. Jednak Norwegia to nie tylko fiordy.

rt_2009_07-9.jpg

Norwegia z całą pewnością nie jest krajem najtańszym, jednak coraz więcej polskich turystów oczekuje oferty nie taniej, lecz dobrze przygotowanej i na odpowiednio wysokim poziomie. O wysokim poziomie organizacyjnym w Norwegii nie trzeba nikogo przekonywać. Z tego powodu coraz więcej naszych rodaków udaje się na urlop właśnie tam. Nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że spora grupa Polaków pracuje tam zawodowo. To w pewnym stopniu popularyzuje i "oswaja" ten kraj. Dodatkowym atutem jest fakt, że pogoda i klimat są tam wprawdzie jak przystało na Skandynawię surowe, jednak jest tam więcej słońca niż w innych krajach regionu. W ofertach wyjazdów do Norwegii dominują oferty specjalistyczne nastawione na wybrany rodzaj turystyki.


Nie tylko przyroda

Wprawdzie Norwegia jest krajem o najmniejszej gęstości zaludnienia w Europie (poza Islandią), jednak ma również do zaoferowania turystykę kulturową. Najważniejsze dla tego typu turystyki obiekty znajdują się w stołecznym Oslo. Oslo, w którym mieszka 11 proc. Norwegów, jest centrum komunikacyjnym kraju. Tu też znajdują się najbardziej znane muzea, jak choćby Muzeum Muncha.


Z tego względu jest to obowiązkowy punkt dla tego rodzaju turystyki. Kolejnym miejscem istotnym dla turystyki miejskiej jest Bergen, którego fragment Bryggen (nabrzeże) wpisany jest na listę UNESCO. Pomimo pewnych zniszczeń, jakich doznało podczas drugiej wojny światowej, Bergen wciąż ma do zaoferowania liczne zabytki, z których niektóre powstały jeszcze w średniowieczu.


To drugie co do wielkości miasto Norwegii jest poza tym jednym z najważniejszych portów morskich kraju i posiada liczne połączenia promowe. Jest też nie bez powodu nazywany Bramą Fiordów, gdyż z punktu widzenia logistyki jest doskonałym punktem startowym do realizacji programów obejmujących właśnie zwiedzanie fiordów.


Przyrodnicza wizytówka

Jest pewnym paradoksem, że kraj, który czerpie główne dochody z wydobycia ropy naftowej i gazu, ma środowisko naturalne zachowane w doskonałym stanie. Dzięki niskiej gęstości zaludnienia Norwegia oferuje olbrzymie przestrzenie niezamieszkane przez człowieka, co bez wątpienia jest dużym atutem. Oczywiście na pierwszym miejscu znajduje się przyroda morska, a sztandarowym produktem są fiordy. Można je zwiedzać zarówno z lądu, jak i morza. A jest co oglądać. Dzięki fiordom wżynającym...

Wydanie: 3/2009, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail