Podróże służbowe - jak oszczędnie podróżować w kryzysie (cz. 2)

Barbara Dziedzic

Autorka jest ekspertką w zakresie optymalizacji
podróży służbowych firm. Doświadczenie zebrała pracując w PLL LOT, zarządzając biurami podróży "Travelbank"
oraz "Club and Travel". Uczestniczy w pracach organizacji
zrzeszających biura podróży typu Travel Management
Company.



Przedstawiamy kolejne porady Barbary Dziedzic, autorki poradnika dla firm "Podróże służbowe", wydanego w kwietniu 2009 roku przez www.podrozefirm.pl. Dziś o optymalizacji kosztów biletów lotniczych.





Część 2. Nie taka optymalizacja biletów lotniczych straszna, jak ją malują




Optymalizacja wydatków związanych z podróżą
służbową polega na:
  •  uzyskaniu większej liczby świadczeń lub większej liczby delegowanych osób w podróż służbową przy określonych założonych stałych wydatkach;
    lub
  •  redukcji kosztów przy zachowaniu takiej samej liczby podróży i odpowiedniego (wysokiego) poziomu jakości usług;
    lub / i
  •  przy zachowaniu takiego samego poziomu kosztów i dla tej samej liczby podróżujących zapewnienie dodatkowej wartości (added value), czyli wyższej wygody podróżowania i jakości usług turystycznych.

Optymalizacja wydatków związanych z podróżą służbową w okresie kryzysowym polega głównie na stosowaniu drugiej definicji. Optymalizacja dotyczy podróży pracowników na wszystkich szczeblach w strukturze firmy, jednakże warto opracować segmentacyjną strategię alokacji oszczędności, czyli zróżnicować ją pod względem hierarchii stanowisk osób podróżujących. Proces ten polega nie tylko na dbaniu o generowanie oszczędności, ale również na wygodzie osób delegowanych, przejrzystych prostych rozwiązaniach rezerwacyjnych, które w połączeniu z doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami pracowników biura podróży TMC oraz nowoczesnymi formami rozliczeń składają się na optymalne rozwiązanie.



Optymalizacja powinna obejmować wszystkie elementy wydatków. Z uwagi na największy procentowy udział wydatków na bilety lotnicze i hotele nacisk powinien być położony na optymalizację tych usług. Równolegle jednak...

Wydanie: 3/2009, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail