W mieście gra

Gra miejska jest formą rozrywki, która zyskuje sobie w Polsce coraz większą popularność. Choć realizowana może być na wiele sposobów, jej istotą jest wykorzystanie przestrzeni miejskiej jako miejsca rozgrywki. Przedsięwzięcia o takim charakterze łączą w sobie cechy imprezy masowej oraz happeningu ulicznego, mogą mieć charakter happeningów tematycznych, gier RPG czy podchodów. Gry miejskie stały się także atrakcyjną formą edukacji społecznej i promocji miast: integrują uczestników wokół przeprowadzanych przedsięwzięć oraz atrakcji, którymi miasta dysponują na co dzień.


Jednym z takich projektów jest akcja „Miasto Gra!”, która rusza na początku września w Sosnowcu. Inicjatywa sosnowieckiego Urzędu Miejskiego ma na celu wyeksponowanie atutów stolicy Zagłębia Dąbrowskiego. „Przez ostatnie lata z wielką determinacją przekształcaliśmy Sosnowiec w przyciągający uwagę inwestorów ośrodek nauki, handlu oraz nowoczesnych technologii. Teraz w ramach działań promocyjnych organizujemy grę miejską. Pragniemy, aby mieszkańcy Sosnowca i pozostałych miast naszej aglomeracji dostrzegli, jak wiele wspólnie zmieniliśmy i jakimi atrakcjami możemy się pochwalić” – mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.


Jak pokazać miasto

Gra organizowana w Sosnowcu ma charakter pilotażowy. Władze miasta przekonują, że jeżeli inicjatywa spotka się z pozytywnym przyjęciem, w przyszłości będą organizowane kolejne – bardziej spektakularne. Środki na finansowanie gier czerpane są zazwyczaj z funduszy przeznaczonych na promocję miast. Przedstawiciele władz lokalnych informują jednak, że – o ile to możliwe – w przyszłości będą ubiegać się o unijne dofinansowanie. „Przedsięwzięcia o takim charakterze dają możliwość poznania miasta, zapewniając jednocześnie rozrywkę. Z jednej strony chcemy tworzyć społeczność obywatelską, z drugiej zdajemy sobie sprawę, że ludzie są coraz bardziej wymagający i trudno zachęcić ich do brania udziału w kulturalno-rozrywkowych przedsięwzięciach. Gry miejskie wydają się świetnym pomysłem: budzą duże...


Wydanie: 3/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail