Hosting dla firmy z branży turystycznej

Beata Mosór Kierownik Sekcji PR
w NetArt (serwis nazwa.pl)


Prawidłowe funkcjonowanie firmowego serwisu WWW ma fundamentalne znaczenie dla jego sukcesu. Niewłaściwie dobrany serwer często staje się przyczyną różnych problemów. Można ich uniknąć już na etapie zakupu usługi. Czas poświęcony na odpowiedni dobór serwera na pewno nie będzie czasem straconym. Jego odpowiedni wybór nie tylko usprawni funkcjonowanie przedsiębiorstwa, ale także ułatwi skorzystanie z jego oferty. Firma, która chce dotrzeć do klientów za pośrednictwem internetu, musi umieścić swoją stronę WWW na serwerze.



To z niego przesyłane są dane niezbędne do wyświetlenia zawartości strony na komputerze. Część firm inwestuje w prywatny serwer, jednak wymaga to zatrudnienia dodatkowych pracowników do ich obsługi oraz przygotowania zaplecza technicznego. Większość przedsiębiorstw decyduje się na zakup usługi u profesjonalnej firmy, zajmującej się hostingiem serwerów. Należy pamiętać jednak, że decyzja o wyborze usługodawcy często jest wyborem na lata. Dlatego warto zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników.


Przestrzeń dyskowa

Pierwszym parametrem, na który należy zwrócić uwagę wybierając serwer, jest udostępniana powierzchnia dyskowa. Jest to ilość danych, jaką może pomieścić serwer. Powierzchnię dyskową powinno się dobierać ze wglądu na to, co zawierać ma strona WWW. Sam tekst, opisujący walory oferowanych usług, z pewnością będzie niewystarczający do tego, by klienci powierzyli przedsiębiorstwu swoje pieniądze. Niezbędne jest zaprezentowanie uroków hoteli, plaż itp. na fotografiach. Zdjęcia te, składając się na foldery reklamowe z ofertą biura, wymagają często dużej ilości miejsca na serwerze. Jeszcze więcej przestrzeni zajmują pliki wideo, których wartość dla celów promocyjnych docenia coraz więcej przedstawicieli branży turystycznej. Ponadto przestrzeń dyskowa przeznaczana jest również na obsługę firmowych kont pocztowych. Większość biur podróży stanowią małe firmy zatrudniające kilku pracowników. Jeżeli firma zatrudnia 5 pracowników i na skrzynkę pocztową każdego przeznaczy ok 100 MB, to zapotrzebowanie na miejsce na serwerze wyniesie 0,5 GB. W przypadku większych firm, niezbędne będzie przeznaczenie nawet kliku gigabajtów na samą pocztę elektroniczną.


Transfer danych

Kolejnym elementem, wartym uwagi, są parametry związane z transferem danych. Określają one, ile informacji można przesłać z i do serwera w...

Wydanie: 5/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail