Profesjonalna strona www biura podróży

Beata Mosór
Kierownik Sekcji PR w NetArt


O konieczności posiadania firmowego serwisu WWW nie trzeba dziś przekonywać nikogo. Możliwości płynące z tej formy promocji swojej oferty dostrzegła zwłaszcza branża turystyczna. Wciąż jednak zdarza się, że firmowa oferta w Sieci przedstawiana jest w sposób mało atrakcyjny, a często także nieużyteczny dla odbiorcy, którym jest internauta. Co należy zrobić, aby uniknąć najczęstszych błędów?


rt_2009_10-3.jpg


Możliwości, jakie stworzył internet, sprawiły, że trudno dziś sobie wyobrazić, jak funkcjonowałaby branża turystyczna bez tego medium. Obecność firmowej oferty w Sieci sprawia, że jest ona dostępna 24 godziny na dobę dla każdego, kto ma dostęp do sieciowych zasobów. Jednak często biura podroży zapominają, że samo umieszczenie w internecie strony WWW nie jest wystarczające. Niezbędna jest dbałość o to, aby strona spełniała wymogi odnośnie do łatwości i wygody jej użytkowania, przyciągając jednocześnie uwagę i wybijając się ponad konkurencyjne oferty. O czym należy pamiętać budując stronę przeznaczoną dla klienta? Oto garść porad.


Jak powinna wyglądać strona?

Zmysłem, który odpowiada za pierwsze wrażenie, jakie odnosi internauta, jest wzrok. Stąd kluczowe znaczenie ma kolorystyka strony. Przyglądając się stronom WWW firm z poszczególnych sektorów, takich jak: prawo, farmacja, medycyna, ochrona mienia, daje się zauważyć ich podobieństwo w obrębie branży. Jest to zabieg celowy i nie inaczej jest wśród biur turystycznych. Turysta marzy o słońcu, morzu, plaży, szumie lasu, tak więc nie dziwi fakt, że najciekawsze strony WWW poświęcone tematyce turystyki przepełnione są rozmaitymi odcieniami błękitu, żółci, zieleni.


Dodatkowo wzbogacenie strony zdjęciami o powyższej tematyce wzmacnia wrażenie, jakie całość wywiera na internaucie. Wiele stron - zwłaszcza małych biur podróży, pozbawionych jest tych elementów. Sprawia to, że nie budują one w odbiorcy jednoznacznych skojarzeń z realizacją jego oczekiwań. Co więcej, strony takie nie wyróżniają się spośród milionów innych obecnych w Sieci. W związku z tym zrozumiałe jest, że potencjalny klient może mieć wątpliwości, czy firma, która nie jest w stanie zadbać o swój wizerunek, potrafi zapewnić mu niezapomniane (oczywiście pozytywne) przeżycia. Należy jednocześnie pamiętać, że strona WWW jest częścią identyfikacji wizualnej firmy, która powinna stanowić jednolitą całość - logo prezentowane na internetowej witrynie powinno być takie samo, jak to na broszurach, katalogach, wizytówkach i szyldach.


Jakiekolwiek nieścisłości prowadzą do rozbijania...

Wydanie: 6/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail