Autokar - własny czy wynajmowany?

Każde biuro podróży przy organizacji imprez grupowych zadaje sobie podstawowe pytanie: czy podróże turystów organizować własnymi autokarami czy na podstawie odrębnej umowy autobus wynajmować u przewoźnika wraz z kierowcą. Tego typu decyzja jest podejmowana zarówno w nowo powstających biurach, jak i tych działających. Ma ona znaczący wpływ między innymi na system zarządzania biurem czy działania marketingowe.


rt_2009_10-32.jpg


Autokar jest bardzo ważnym środkiem transportu dla większości biur podróży. W przypadku wycieczek objazdowych jest wręcz niezbędny i niezastąpiony. Na polskim rynku turystycznym większość biur podróży korzysta najczęściej z usług doświadczonych przewoźników autokarowych. Spada też popyt na autokarowe przewozy pasażerskie, zwłaszcza w zagranicznej turystyce wyjazdowej. W ostatnich latach z rynku wypierają je czarterowe przewozy samolotem. Dzieje się tak za sprawą rozwoju zagranicznej turystyki wyjazdowej, gdzie głównym i najważniejszym środkiem transportu jest samolot.


Autokar własny

Biura podróży mogą same realizować swoje przewozy autokarowe. Duże, liczące się przedsiębiorstwa turystyczne, jak Orbis czy Gromada, dysponują własną flotą, która obsługuje przeważnie własnych pasażerów. Autokary wtedy wykorzystywane są najczęściej do krajowych i zagranicznych wyjazdów grupowych. Wiele firm wykorzystuje także swój tabor do obsługi okazjonalnych zamówień, co przynosi dodatkowe dochody. Dzieje się to najczęściej poza sezonem turystycznym. Każde tego typu biuro musi brać pod uwagę zmiany na rynku i powinno mieć przygotowaną ofertę dotyczącą innego wykorzystania autokaru poza celem turystycznym. Możliwości przewozowe biura podróży zależą w dużej mierze od posiadanego taboru, w przypadku kiedy firma nie wynajmuje dodatkowych autokarów. Zwiększenie popytu na przewozy pasażerskie w sezonie i niewystarczająca liczba autokarów mogą doprowadzić do utraty klientów i ogromnych strat.


Biura podróży i touroperatorzy, którzy w swojej ofercie mają niewielką liczbę wyjazdów w roku i niewielki przebieg kilometrów, najczęściej nie kupują autokarów. Jeżeli posiadają własny tabor,...

Wydanie: 6/2009, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail