Usługi SPA w formie pakietów

Słowo pakiet robi karierę we wszystkich gałęziach usług. Nic więc dziwnego, że również sektorze usług SPA. Obecnie duża część tego typu usług sprzedawana jest w formie pakietów.

rt_2009_12-51.jpg

Dla wielu hoteli i ośrodków oferujących usługi SPA prowadzenie Day-SPA może okazać się doskonałym uzupełnieniem pełnej oferty. Zgodnie z definicją, oferta Day SPA obejmuje wszelkie pakiety zabiegów, jednak w odróżnieniu od SPA pobytowego klient nie korzysta z noclegu. Nieco inaczej, jeśli chodzi o oferowanie krótkich pobytów, wygląda sytuacja ośrodków położonych z dala od dużych aglomeracji. Okazuje się, że to, co jest atutem w przypadku dłuższych pobytów - czyli owo oddalenie, jest problemem w przypadku najkrótszych pobytów. Z powodu czasu potrzebnego na dojazd, odpada tu oferta niezawierająca noclegu. W przypadku takich ośrodków pozostaje możliwość oferowania pobytów weekendowych.


Polska jest dopiero na początku drogi rozwoju przemysłu SPA. Jednak pewne trendy i zmiany, choć zapewne wolniejsze, będą zachodzić podobnie jak w innych krajach. Poniżej prezentujemy niektóre statystyki dotyczące amerykańskiego rynku SPA.

 1 na 4 Amerykanów korzystał ze SPA
 W roku 2007 32 miliony Amerykanów stale korzystało z usług ośrodków SPA
 W 2007 r. Amerykanie odbyli 138 milionów wizyt w SPA
 2006 - 110 milionów wizyt w SPA
 2005 - 131 milionów wizyt w SPA
W 2003 - 109 milionów wizyt w SPA 25 proc. wzrosło w okresie 2006-2007

Źr. International SPA Association


Krótko nie znaczy gorzej

Zauważalna statystycznie tendencja do skracania czasu wyjazdów na korzyść większej ich liczby ułatwia sprzedaż takich krótkich pobytów. Wbrew pozorom jednak oferta krótkiego (weekendowego lub wręcz jednodniowego) pobytu wymaga starannego przygotowania. W przypadku takiego krótkiego intensywnego pobytu trudno ukryć ewentualne niedociągnięcia lub nadrobić "wpadki". Z tego powodu ośrodek oferujący Day SPA musi być w stanie zaoferować naprawdę szeroką ofertę zabiegów.






1.    Jaki jest klucz przy tworzeniu pakietów?

Kluczem przy tworzeniu pakietów jest przede wszystkim zadowolenie klientów,  którzy przede wszystkim oczekują ciekawej, różnorodnej oferty zabiegowej, która pozwoli na chwilę relaksu i odprężenia.
 
 
2.    Na ile ważne dla przychodów są pakiety weekendowe lub Day-SPA czy to
ważne źródło wpływów czy element dodatkowy oferty?
 
Pakiety weekendowe czy jednodniowe są raczej dodatkiem do bardzo bogatej oferty  poszczególnych ośrodków niż głównym źródłem przychodów. Jest to ciekawa propozycja dla wszystkich tych, którzy mają mało czasu i właśnie w weekendy starają się zadbać...

Wydanie: 8/2009, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail