Marka "Polska" - jaka być powinna

Polska to kraj który na świecie kojarzy się z Lechem Wałęsą, Janem Pawłem II, Fryderykiem Chopinem oraz złymi drogami, socjalizmem, zagładą űydów i cierpieniem podczas drugiej wojny światowej. To wyniki sondażu przeprowadzonego przez magazyn BRIEF w 2008 r. w 61 krajach.


Sieć Starwood zarządzająca w Polsce hotelami Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol wraz z magazynem BRIEF zaangażowała przedstawicieli branży turystycznej, polskiego biznesu oraz ekspertów od marketingu i PR do opracowania koncepcji komunikacyjnej dla marki "Polska" na lata 2010-2012. Przedstawiciele biznesu i branży turystycznej oraz eksperci od komunikacji podjęli się wyzwania stworzenia koncepcji komunikacji dla marki "Polska".


Nad rekomendacjami pracowali m.in. przedstawiciele PLL LOT, CNN, Financial Times, Kompanii Piwowarskiej, Mazurkas Travel, Supertour Lufthansa City Center, Wyborowa, Expo XII, a także czołowe polskie agencje PR: Solski Burson Marsteller, Euro SSG Sensors i Weber Shandwick.
Głównym celem warsztatów dla branży było wyznaczenie kluczowych wartości marki "Polska" oraz kierunków komunikacyjnych na lata 2010-2012. W rekomendowanych działaniach, które zostały dostarczone Radzie Promocji Polski, branża sugeruje skoncentrowanie się na kampanii PR oraz w internecie budującej wizerunek Polski za granicą (wywołanie dyskusji i zainteresowanie Polską i jej ofertą kulturalno-turystyczną) oraz kampanii informacyjnej (wykorzystanie kluczowych wydarzeń w latach 2010-2012: Rok Chopinowski, Prezydencja Polski w Unii Europejskiej, Euro 2012).


Dodatkowo należy się skoncentrować na działaniach B2B budujących wizerunek Polski, jako kraju atrakcyjnego dla organizatorów konferencji i kongresów.
Działania PR nie mogą zastąpić reklamy, ale ich zaletą jest to, że informacja w mediach może znaleźć się za cenę niższą niż reklama. Poza tym jest to subtelniejsza forma promocji, a konsument w sposób bardziej wiarygodny odbiera informację przekazaną przez niezależnego dziennikarza niż slogan reklamowy. Internet natomiast to globalne medium, a opiniami tam przedstawionymi sugeruje się aż 70 proc. użytkowników sieci. Dodatkowo biorąc pod uwagę trend samodzielności w zakupie i organizacji wyjazdów, jest to podstawowe medium do promocji destynacji.





Hity Europy Wschodniej
10 najczęściej odwiedzanych miejsc w Europie Wschodniej w 2009 roku:




1. Sanktuarium na Jasnej Górze - Polska
4,98 mln turystów




2.Peterhof (St Petersburg) - Rosja
4,915 mln turystów




3.Twierdza Pietropawłowska - Rosja
3,789 mln turystów




4. Karkonoski Park Narodowy - Czechy
3,370 mln turystów




5. Sobór św. Izaaka (St Petersburg) - Rosja
3,301 mln turystów




6. Park Nadmorski w Warnie - Bułgaria
3,150 mln turystów




7.Galeria Trietiakowska (Moskwa) - Rosja
3,110 mln turystów




8. Złoty Krąg - Rosja
2,996 mln turystów




9.Stare Miasto w Sozopolu - Bułgaria
2,690 mln turystów




10.Park Narodowy Witosza - Bułgaria
2,675 mln turystów








Wydanie: 8/2009, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail