Lepsze czasy dla lotnictwa

Nie jest dla nikogo tajemnicą, że obecnie rynek lotniczy przeżywa kryzys. Jak jednak będzie on wyglądał za lat kilkanaście? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć specjaliści z firmy Airbus. Raport dotyczy perspektyw rynku lotniczego

rt_2009_12-48.jpg

Ten lotniczy koncern, a właściwie jego dział analiz, postanowił zbadać perspektywy rynku lotniczego. Dla nas szczególnie interesująca jest część raportu omawiająca rynek naszej części Europy, w tym Polski. Ma być lepiej.


Latać taniej...

Zdaniem ekspertów Airbusa tanie linie lotnicze mają przed sobą przyszłość optymistyczną. Nowe modele samolotów, jakie będą wprowadzane na rynek, będą uwzględniały coraz bardziej aspekt ekonomiczny ich eksploatacji. Zdaniem autorów raportu czasy taniej ropy naftowej już się skończyły. W związku z przewidywanym wzrostem jej ceny samoloty muszą być coraz mniej paliwożerne. Ekonomiczny aspekt, którego podstawą jest zmniejszenie zużycia paliw, jest zbieżny z oczekiwaniami proekologicznymi. W tym przypadku również zmniejszenie spalania jest jednym z wymogów, jakie stawiane są obecnie producentom.


rt_2009_12-6.jpg

Wzrost ekonomiczności poszczególnych modeli uzyskiwany jest miedzy innymi poprzez nowe technologie i rozwiązania stosowane przy ich konstrukcji czy poszukiwanie nowych źródeł paliw (np. z glonów). Innym sposobem zmniejszania kosztów eksploatacji jest zmiana wielkości samolotów. Jak wskazuje raport, we wszystkich segmentach od wąskokadłubowych poprzez szerokokadłubowe, po największe modele, stale wzrasta ich wielkość. Dzięki temu spada koszt przewiezienia jednego pasażera. Wzrost średniej liczby miejsc w samolocie następował już od daw na i w przypadku Europy średnia liczba miejsc na lot w roku 1972 wynosiła 120, zaś w 2008 już ok. 160.


Taniej, dalej

Wzrost średniej liczby miejsc w samolocie może być również impulsem do rozwoju dopiero raczkujących tanich linii dalekiego zasięgu. W przypadku Airbusa modelem, który może być używany w taki właśnie sposób, jest A330, który jest eksploatowany przez tanie linie dalekiego zasięgu AirAsia X (model A330 - 300). Rozwój tego typu linii miałby szanse zmienić znacząco geografię wypoczynku. Dotychczas w przypadku ofert wypoczynku w egzotycznych miejscach podstawę ceny stanowił właśnie koszt transportu. W przypadku znacznej redukcji tego elementu, atrakcyjność cenowa wypoczynku w odległych krajach znacznie wzrośnie.


Wydanie: 8/2009, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail