Czy przedłużyłeś już domenę?

Coraz częściej zdarza się, że w natłoku spraw związanych z działalnością firmy, przedsiębiorcy zapominają o niektórych aspektach, zapewniających jej prawidłowe funkcjonowanie. Czasem taka niepamięć może mieć bardzo złe konsekwencje.





Przykładem może być utrata firmowej domeny, która umożliwia klientom zapoznanie się z ofertą przedsiębiorstwa. Na uwadze powinny mieć to szczególnie firmy związane z branżą turystyczną, dla których internet stanowi podstawę prawidłowego funkcjonowania.
Rejestrując adres www zarówno przedsiębiorstwa, jak i osoby prywatne zapominają o prostej zasadzie: rejestrujący domenę jest jej abonentem, a nie właścicielem. Dopóki domena jest opłacana, może on nią dysponować. Trudności pojawiają się w przypadku, gdy w określonym czasie domena nie zostanie przedłużona, tzn. na konto rejestratora nie wpłynie kwota wymagana za kolejny okres rejestracji domeny.





Krótka pamięć
może zaszkodzić na długo




Pierwszym i bardzo dotkliwym przejawem zaniedbania jest niewyświetlanie się firmowej strony po wpisaniu jej (byłego już) adresu w pasek przeglądarki internetowej. Większość firm działających w branży turystycznej, począwszy od biur podróży, poprzez restauratorów i hotelarzy, a skończywszy na przewoźnikach, opiera swój biznes o możliwości, jakie daje internet. Nie jest to jedynie środek umożliwiający tanią i skuteczną promocję usług. Pozwala on także klientom w szybki i wygodny sposób, nie ruszając się z domu, wybrać najkorzystniejszą ofertę i dokonać jej zakupu.


Utrudnienie połączenia z firmą za pomocą strony www natychmiast odbije się na dochodach przedsiębiorstwa. Klienci, którzy nie będą mieli dostępu do firmowej witryny, z pewnością zaczną szukać interesującej propozycji u konkurencji. Narazi to firmę nie tylko na straty finansowe, ale także na poważny uszczerbek na wizerunku. Dobra opinia, na którą pracowano latami, w krótkim czasie może ulec zachwianiu. Biorąc pod uwagę liczne informacje o firmach, które w ostatnim czasie były zmuszone zakończyć działalność, nie dziwi pewna ostrożność i doza nieufności, z jaką klienci podchodzą do branży turystycznej.


Łatwo można przewidzieć ich reakcje na niedostępność witryny. O ile jej krótka nieobecność może być spowodowana np. pracami konserwacyjnymi, o tyle dłuższa może budzić wątpliwości co do tego, czy firma nadal funkcjonuje.
Problemem z pewnością będzie także niedziałanie firmowej skrzynki e-mail stworzonej w oparciu o nieopłaconą domenę. Odbije się to w głównej mierze na klientach i kontrahentach. Możliwość kontaktu zostaje w ten sposób znacznie uszczuplona. Zdenerwowanie może budzić konieczność szukania np. numeru telefonu, który dotychczas był łatwo dostępny w zakładce "Kontakty" na stronie www.


Jednocześnie zwiększona liczba prób kontaktu drogą telefoniczną może skutecznie sparaliżować łącze.
Domena, która...

Wydanie: 9/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail