(Subiektywna) ocena katalogów biur turystycznych

rt_2010_02-61.jpgTym razem nie bawimy się w szkółkę i nie stawiamy dwójek - bo zresztą i po co? Tegoroczną ocenę traktujemy raczej w kategoriach koleżeńskiej informacji i sugestii.


Pokazujemy, co nam się w danej publikacji bardzo podobało, czy, naszym zdaniem, jest wręcz świetna, a co jest średnie bądź drażniące - czyli warto poprawić. Do grona szanownego jury, złożonego z redaktorów prowadzących i naczelnych "Rynku Turystycznego" i "Hotelarza", grafików i specjalistów od marketingu obu miesięczników zaprosiliśmy gości: Agnieszkę Franus, zastępcę redaktor naczelnej Travelera i National Geographic Polska, Taidę Tarabułę - doskonałą fotograficzkę i fotoedytorkę znanych tytułów prasowych, członkinię Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Związku Polskich Fotografów Przyrody, która od 2008 r. prowadzi własną firmę fotograficzną.


Dla nas komentuje katalogi wraz z Przemkiem Wierzchowskim, od wielu lat pracującym jako fotoreporter dla pierwszoligowych gazet i magazynów, również członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Oboje są laureatami licznych nagród, w tym w Wielkim Konkursie Fotograficznym National Geographic, w którego jury zasiada Agnieszka Franus.


Anna Kłossowska
Redaktor prowadząca Rynku turystycznego

Najbardziej podobał mi się katalog "Niezwykły świat OrientuŇ biura podróży CT Poland. Już sama okładka z chińskim smokiem zachęca przejrzenia tej pozycji. W środku znalazłam ciekawy, wyraźnie przemyślany layout - każda strona inna, przejrzyście i czytelnie przedstawioną ofertę, ciekawe zdjęcia odgrywające rolę dodatkowego wabika, mapki i ramki. Świetnym rozwiązaniem jest bordowy margines przy każdej trasie z nazwą, czasem trwania i przebiegiem - to ułatwia szukanie ofert i od razu dostarcza podstawowych informacji. Całości dopełnia dobry papier.

rt_2010_02-40.jpg
Dobrym rozwiązaniem jest też prezentacja całego zespołu CT Poland wraz ze zdjęciami na początku katalogu. Piękne zdjęcia (bez wątpienia z archiwum należącego do wydawnictwa G+J National Geographic), czytelny layout, wyraźna czcionka i przejrzysta oferta, a przede wszystkim świetny pomysł marketingowy wyróżniają wspólny katalog Itaka&Gala - Podróże w stylu gwiazd, w którym wszystkie destynacje zostały wcześniej przetestowane przez osoby znane z ekranu: Małgorzatę Foremniak (na okładce), Karola Okrasę, Roberta Sowę, Joannę Jabłczyńską, Ewę Gawryluk i Rafała Bryndala. W przypadku części tegorocznych katalogów widać jednak, że kryzys dał się biurom mocno we znaki.


Podczas gdy zawartość merytoryczna jest zazwyczaj na wysokim albo co najmniej dobrym poziomie, wyraźnie słabsza jest strona graficzna: sztampowy layout - taki sam na wszystkich stronach, informacje zlane w jedną całość bez spacji i akapitów, często tak małą, że nieczytelną czcionką (niejednokrotnie zawiniła też drukarnia), zdjęcia - mimo różnorodności obiektów i miejsc - takie same: hotel fotografowany zawsze "z wody" albo z lotu ptaka, a ujęcia sprawiają wrażenie, jakby pochodziły sprzed wielu sezonów.


Rafał Szubstarski
Redaktor naczelny Hotelarza

Z racji zawodowych obowiązków zdarza mi się oceniać katalogi biur podróży pod kątem informacji o hotelach. Niektóre z nich podane są w sposób przejrzysty, z wyraźnym zaznaczeniem kolejnych punktów opisu, a są takie publikacje, które zmuszają do mozolnego brnięcia przez cały tekst zawarty w jednym akapicie, a gdzieś w środku ledwo zaznaczone są się kolejne punkty opisujące hotel. Do pozytywnych przykładów zaliczyłbym katalog firmy Wezyr Holidays, gdzie wyraźnie innym kolorem zaznaczone są kolejne punkty, jak...

Wydanie: 10/2009, OPINIE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail