Produkt turystyczny to kosztowna zabawka

rt_2010_02-45.jpgOstatnio, na fali trendów podporządkowujących promocję i rozwój turystyki produktom turystycznym, z masy ofert i słabo rozpoznawalnych propozycji zaczyna wyodrębniać się grupa produktów o silnej marce. Z pewnością przyczyniły się do tego konkursy Polskiej Organizacji Turystycznej nadające Certyfikaty POT najlepszym produktom turystycznym.


Nie bez znaczenia jest postęp nauk o turystyce, wśród których zagadnienia definicji produktu turystycznego, jego struktury, wreszcie jego komercjalizacji i marketingu zajmują niebagatelne miejsce. W ślad za teorią organizuje się liczne szkolenia dla samorządowców, organizacji i praktyków, mające ugruntować "produktowe" myślenie o turystyce. Tak czy inaczej, wśród produktów znanych w kraju zdecydowanie wysuwa się grupa silnych liderów, ba, nawet rzec by można, elita produktów turystycznych.


Regiony i miejsca atrakcyjne turystycznie starają się wydobyć najcenniejsze walory i budować markę turystyczną, mającą stanowić bazę dla wzmożonego ruchu turystów i odwiedzających. Nie jest to zadanie proste, bo, w odróżnieniu od utworzenia szlaku, jego utrzymanie i wypromowanie to nie lada wysiłek. Po pierwszym etapie, jakim jest zdefiniowanie produktu (np. wyznaczenie szlaku) i jego oznakowanie, przychodzi pora na działania systemowe, trwające latami. Szlak wymaga administratora, który będzie nim zarządzał. Często, po wyczerpaniu się pieniędzy na projekt, który doprowadził do utworzenia produktu, twórcy pozostają z przysłowiowym "folderem i tabliczką" bez funduszy na kontynuację działań.


rt_2010_02-11.jpg

O jakich kwotach mowa?

Systemowa promocja produktu turystycznego to miliony złotych. Sztandarowy produkt, pierwszy laureat Złotego Certyfikatu POT w 2008 r., Śląski Szlak Techniki,...

Wydanie: 10/2009, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail