Co to jest CRM?

Dawid Gonciarz
prezes Techweb Software Sp z o.o.


Skrót CRM oznacza Customer Relationship Managment, czyli system do zarządzania relacjami z klientami. Pojęcie to nie zamyka się tylko w system informatyczny, ale jest określoną metodologią prowadzenia biznesu. Systemy klasy CRM stosowane są praktycznie we wszystkich branżach, począwszy od FMCG, np. branża fmcg, telekomunikacja, lotnictwo, a także turystyka.


rt_2010_02-17.jpg


Podstawowym założeniem systemu CRM jest usprawnienie procesów zachodzących pomiędzy firmą a klientem w jednym spójnym systemie porządkującym wprowadzane do niego dane.


Usprawnienie kontaktów

Branże kierują swoje produkty do określonych grup konsumentów i to jest kluczowym aspektem przy projektowaniu systemu CRM. Dla przykładu nasza firma ma grupę pięciu tysięcy klientów, z którymi zawarła umowę. Pierwszym procesem, który można realizować za pomocą CRM, jest ich podział według zdefiniowanych kryteriów, takich jak np. podstawowe dane o kliencie, adres e-mail, województwo, miasto, klasyfikacja klienta typu vip, średnio zamożny, przeciętny, kwota, za jaką klient kupił od nas usługę.



Wprowadzone tak dane tworzą rekord, czyli wpis w bazie. Potrafimy więc odnaleźć klientów według kryteriów za pomocą uzupełnionych pól, np. odszukać tych, którzy kupili od nas usługę w czasie ostatnich czterech miesięcy powyżej określonej kwoty. Zaprojektowanie modułu marketingowego w fazie analitycznej pozwala na zaplanowanie akcji marketingowej, a więc wysłanie e-mailem oferty skierowanej do konkretnej grupy klientów z danego regionu, z którymi już współpracujemy lub chcemy ich dopiero pozyskać. Akcję marketingową można zaplanować na określony czas, a...

Wydanie: 10/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail